۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۷

کسب پایین‌ترین امتیاز از تماشاگران؛

«جوکر ۲» با تلخی بر صدر جدول فروش نشست/ افتتاحیه ۴۰ میلیون دلاری

«جوکر ۲» با تلخی بر صدر جدول فروش نشست/ افتتاحیه ۴۰ میلیون دلاری

اولین اکران دنباله‌ بحث‌برانگیز «جوکر» هرچند بر صدر فهرست فروش هفته جای گرفت، اما افتتاحیه ۴۰ میلیون دلاری آن بسیار تلخ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در حالی که پیش‌بینی فروش افتتاحیه «جوکر ۲» بین ۵۰ تا ۶۵ میلیون دلار برآورد شده بود - و پیش‌تر حتی احتمال فروش ۷۰ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکران این فیلم می‌رفت - «جوکر: جنون مشترک» کارش را با فروش ۴۰ میلیون دلاری آغاز کرد و نشان داد با فیلم قبلی خود، «جوکر» سال ۲۰۱۹ که رکورد فروش ماه اکتبر را با ۹۶.۲ میلیون دلار به نام خود کرده بود، فاصله زیادی دارد. این مشکل بزرگی برای کمپانی برادران وارنر است زیرا این دنباله با درجه R با هزینه قابل توجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده در حالی که فیلم اول با هزینه ۶۵ میلیون دلاری تولید شده بود. طبق گفته منابع آگاه «جنون مشترک» برای این که ضرر نکند باید حداقل ۴۵۰ میلیون دلار بلیت بفروشد.

«جوکر» قرار بود یک فیلم مستقل باشد، اما این فیلم درجه R به یکی از سودآورترین فیلم‌های کمیک تاریخ بدل شد و اسکار را برای فینیکس به ارمغان آورد و ۳۳۵ میلیون دلار در آمریکا فروخت و ۷۴۳ میلیون دلار در سطح بین‌المللی، تا به یک موفقیت غیرمنتظره بدل شود و عنوان پرفروش‌ترین فیلم با رتبه R تاریخ را از آن خود کند. («ددپول و ولورین» این رکورد را تابستان امسال با فروش ۱.۳۲ میلیارد دلاری از آن خود کرد.) با این حال، رسیدن به نقطه سر به سری با توجه به بی علاقگی منتقدان و تماشاگران به فیلم جدید می‌تواند به چالشی جدی بدل شود. این فیلم ۳۳ درصد امتیاز در سایت راتن تومیتوز کسب کرده و در سایت سینمااسکور نیز تماشاگران امتیاز D را به آن داده‌اند. «جنون مشترک» اولین بار در جشنواره فیلم ونیز دیده شد؛ جایی که «جوکر» جایزه برتر جشنواره را در سال ۲۰۱۹ دریافت کرده بود.

تاد فیلیپس مانند فیلم نخست، کارگردانی «جوکر: جنون مشترک» را انجام داده تا خواکین فینیکس بار دیگر در نقش آرتور فلک بازگردد. وی در حالی که برای قتل در حال گذراندن دوران محکومیت خود است، با زندانی و همدستش، هارلین «لی» کوئینزل (لیدی گاگا) ملاقات می‌کند. بیشتر این دنباله‌ در قالب یک موزیکال فانتزی ساخته شده در حالی که نسخه اصلی درامی سیاه و وحشتناک بود که از فیلم‌های مارتین اسکورسیزی مانند «راننده تاکسی» الهام گرفته بود.

اکنون سوال بزرگ این است که «جوکر ۲» در دومین آخر هفته اکرانش چگونه ظاهر خواهد شد؟

کد خبر 6249236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha