۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲

صارمی مطرح کرد؛

انتقال ساخت و سازهای بالای ۵ طبقه به ضلع شرقی باغ گیاه‌شناسی

انتقال ساخت و سازهای بالای ۵ طبقه به ضلع شرقی باغ گیاه‌شناسی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: مقرر شده است که ساخت‌وسازهای بیش از پنج طبقه به زمینی در ضلع شرقی باغ گیاه‌شناسی به وسعت چهار هکتار و متعلق به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلام‌عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در بازدید از ساخت‌وسازهای حریم باغ گیاه‌شناسی ملی اعلام کرد: دادستانی در تلاش است تا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران، محل جدیدی برای ساخت مجموعه مسکونی ارتش مشخص کند.

در این مجموعه مسکونی، ۲۲ برج با ۵۲۸۰ واحد ساخته شده است که به دلیل تخلفات در حریم باغ گیاه‌شناسی به مشکل برخورد کرد.

سال گذشته با دستور رئیس جمهور عملیات ساخت‌وساز در حریم باغ گیاه‌شناسی متوقف شد، اما اخیراً عملیات خاک‌برداری برای احداث بلوک‌های جدید آغاز شده است. این ساخت‌وسازها تا ارتفاع ۱۵ متر مجاز هستند. اخیراً معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور به اختلافات میان سازندگان و مدیران باغ گیاه‌شناسی ورود کرده و تأکید کرده است که حفظ این باغ برای تأمین هوای سالم و سایر منابع حیاتی پایتخت اهمیت فراوانی دارد.

معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور گفته است در گذشته تصمیم گرفته شد که احداث‌ها متوقف شود.

به گفته ترکی با توجه به اینکه لازم است حقوق افرادی که در پروژه تعاونی زمین دارند پیگیری شود، باید با جانمایی مناسب زمین دیگری حق آنها تأمین شود.

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این مورد گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، مقرر شده است که ساخت‌وسازهای بیش از پنج طبقه به زمینی در ضلع شرقی باغ گیاه‌شناسی به وسعت چهار هکتار و متعلق به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود. با دوستان ارتش پیگیری این موضوع هستیم.

کد خبر 6249286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha