۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲

مهبودی خبر داد؛

ورود دادستانی تهران به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت

ورود دادستانی تهران به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی تهران گفت:همه دستگاه‌های متولی باید به موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مشترک کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی دادستانی تهران و قرارگاه اجتماعی کلان‌شهر تهران با موضوع ساماندهی مسائل اجتماعی منطقه ۲ برگزار شد.

ولی الله مهبودی معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادستانی تهران در این جلسه گفت: با توجه به اهداف پیش بینی شده در سند تحول قضائی و همچنین برنامه عملیاتی دادسرای تهران در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت در دستور کار این معاونت قرار گرفته و مقرر شده است، ضمن پایش میدانی آسیب‌های اجتماعی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت، در جلسات مشترک با قرارگاه اجتماعی کلان‌شهر تهران، در مورد کاهش معضلات اجتماعی هر منطقه از دستگاه‌های متولی مطالبه گری و اتخاذ تصمیم شود.

مهبودی افزود: جلسه مشترک کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی دادستانی تهران و قرارگاه اجتماعی کلان‌شهر تهران، پس از بازدید میدانی از منطقه فرحزاد، به دعوت این معاونت و با حضور مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری، جانشین سرپرست دادسرای ناحیه ۲ تهران و جمعی از مسئولان دستگاه‌های متولی در سالن جلسات شهرداری منطقه ۲ تهران برگزار شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی تهران تصریح کرد: با توجه به دریافت اطلس آسیب‌های اجتماعی منطقه ۲ تهران و احصای معضلاتی از قبیل به‌کارگیری اتباع فاقد پروانه کار، اجاره ملک به اتباع غیرمجاز، معضلات مرتبط با رستوران‌ها، وضعیت کودکان کار و زباله‌گرد، پسماندهای بیمارستانی و کلینیکی، فقدان تصفیه‌خانه فاضلاب، ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه و دره فرحزاد و … در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های متولی نسبت به رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام داده و نتیجه را به دادستانی گزارش کنند.

وی با تأکید بر اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید در سطح جامعه ملموس باشد تا باعث افزایش احساس آرامش و امنیت در جامعه شود؛ خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های متولی می‌بایست به این حوزه ورود جدی داشته باشند، ضمن اینکه دادستانی تهران نیز حمایت‌های قانونی و قضائی لازم را تا برطرف شدن کامل این معضلات از دستگاه‌‎های متولی به عمل می‌آورد.

کد خبر 6249435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha