۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید:

اجازه خدشه به حریم مجموعه جهانی تخت جمشید را نمی دهیم

اجازه خدشه به حریم مجموعه جهانی تخت جمشید را نمی دهیم

شیراز-مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با بیان اینکه اجازه خدشه به حریم مجموعه جهانی تخت جمشید را نمی دهیم، گفت: هر گونه ساخت و ساز در تخت جمشید در شورای فنی مطرح و پس از تصویب اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسکری با اشاره به گزارشات منتشر شده مبنی بر ساخت تأسیسات گردشگری در حریم تخت جمشید و شکسته شدن حریم این مجموعه جهانی گفت: هر گونه ساخت و ساز در حریم مجموعه جهانی تخت جمشید با توجه به حساسیت‌ها و ضوابط میراث جهانی در شورای فنی مطرح و پس از تصویب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ساخت سرویس‌های بهداشتی در محوطه جنگلی تخت جمشید ادامه داد: با به پایان رسیدن زمان بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید دسترسی مردم به سرویس‌های بهداشتی داخل مجموعه قطع می‌شود، بنابراین ساخت نمازخانه، وضوخانه و سرویس‌های بهداشتی به صورت سیار برای استفاده عموم مردم است و از نظر دید بصری در بین درختان جای گرفته و هیچ خدشه‌ای به تخت جمشید وارد نمی‌کند.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: در تمام سالهای گذشته تعداد زیادی سرویس بهداشتی در سایت جهانی تخت جمشید ساخته شده است و احداث این سرویس‌ها در فاصله یک کیلومتری تخت جمشید قرار دارد.

عسکری گفت: در سالهای گذشته در همین محل کانکس فلزی وجود داشت که به دلیل بوی نامطبوع و زنگ زدگی برداشته شد و به جای آن سرویس‌های سیار با کیفیت مناسب برای ارائه خدمات مناسب‌تر و رفاه حال مردم و گردشگران در این قسمت قرار داده شده است و در هر زمان می‌توان آنها را جابجا کرد.

وی افزود: کلیات طرح در شورای فنی استان به تصویب رسیده و سازه به صورت سیار بوده و پروژه از سوی شرکتی کاملاً دولتی و در زمینی دولتی اجرا می‌شود و هیچ مالکیت و انتفاع شخصی در آن وجود ندارد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید تصریح کرد: هدف از ساخت این تأسیسات ارتقا ی سطح خدمات‌دهی به گردشگران است، این تأسیسات شامل سرویس بهداشتی و تعدادی حجره صنایع دستی است.

کد خبر 6249487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha