۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴

شهردار اراک تاکید کرد؛

تخریب بسیاری از ساختمان‌های ناایمن اراک

تخریب بسیاری از ساختمان‌های ناایمن اراک

اراک- شهردار اراک گفت: بسیاری از ساختمان‌های ناایمن اراک باید تخریب شوند چرا که ممکن است با کوچک ترین لرزه دچار آسیب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمودی پیش از ظهر دوشنبه در نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون صنعت و تکنیک‌های ساختمان‌سازی با گذشته قابل قیاس نیست هر چند شاید این ساختمانها در آن بازه زمانی استاندارد بوده اما اکنون ایمن نیستند و این مهم در کمیته تخصصی ایمنی مورد توجه ویژه است.

شهردار اراک گفت: برخی از ساختمان‌ها به لحاظ سیم کشی و تأسیسات با مشکلاتی مواجه هستند که امکان ایمن‌سازی آنها وجود دارد اما بسیاری از آنها که مربوط به پیش از انقلاب است باید تخریب شود چرا که از ایمنی لازم برخوردار نیست و با کوچک‌ترین لرزه ممکن است دچار آسیب شوند.

محمودی با اشاره به اینکه مقررات ایمنی ساختمان‌ها باید در اولویت اقدامات شهرداری‌ها بویژه سازمان آتش‌نشانی قرار گیرد، افزود: از مهر ماه پارسال تاکنون شمار تأیید نقشه‌های ساختمانی مورد تأیید ۱۴۰ مورد عنوان که این میزان ۵۳۶ هزار و ۲۱۵ متر مربع را شامل می‌شود همچنین ۹۴ مورد اتمام بنا به وسعت ۲۳۴ هزار و ۷۵۹ متر مربع صادر شده است.

وی ادامه داد: در سومین همایش استانی با محوریت ضوابط و مقررات شهری در ۱۸ و ۱۹ مهرماه، وحدت رویه و تبادل علمی و تجربی بین شهرداران و آتش نشانان سراسر کشور صورت می‌گیرد و هدف این است تا چالش‌ها و آسیب‌های این حوزه شناسایی و رفع شود.

محمودی شمار آتش نشانان اراک را ۲۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعدد ۱۸۴ نفر مربوط به نیروهای عملیاتی هستند.

وی تصریح کرد: در سطح شهر اراک ۱۲ ایستگاه آتش نشانی وجود دارد و یک ایستگاه در شهرک کوثر و یک ایستگاه دیگر در خیابان طالقانی در دست احداث است.‌

۱۶۹۰ حادثه از پارسال تاکنون در اراک رخ داده است

سرپرست سازمان آتش نشانی اراک، شهر اراک را محل وقوع رویدادهای مهم کشور دانست و افزود: هدف از نشست تخصصی و برگزاری همایش کشوری، هم اندیشی در زمینه نقش و مسئولیت‌های سازمان‌های آتش نشانی در حوزه نظارتی و پیشگیری از حوادث در شهرها است.

مجتبی خراجی با بیان اینکه ایجاد وحدت رویه بین شهرداری‌ها و سازمان‌های آتش نشانی کل کشور یکی از نقاط عطف این است، گفت: سازمان آتش نشانی و شهرداری در تأیید و تسهیل قوانین و ایمن سازی ساختمان همکاری خواهد کرد.

وی، تعداد آموزش‌های برگزار شده از سال گذشته تا کنون را ۱۲۶ مورد عنوان کرد و افزود :۱۵۶ مدرسه و مهدکودک مورد آموزش این سازمان قرار گرفته‌اند و روزانه به طور متوسط دو مدرسه مورد آموزش قرار می‌گیرند.

خراجی میزان با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده طی سال گذشته تا کنون ۱۰۸۱ مورد است، ادامه داد: ۱۶۹۰ حادثه در اراک رخ داده است که عمده آن حوادث جاده‌ای و ریزش چاه بوده است.

وی همچنین اطفای حریق در اراک را ۹۷۹ مورد اعلام کرد.

کد خبر 6249538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha