۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵

معاون آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد؛

درخشش ۵ دانش آموز استان سمنان در جشنواره خوارزمی

درخشش ۵ دانش آموز استان سمنان در جشنواره خوارزمی

سمنان- معاون آموزش و پرورش استان سمنان از درخشش پنج دانش آموز استان در جشنواره خوارزمی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن فراتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دانش‌آموزان استان پنج مدال جشنواره خوارزمی را از آنِ خود کردند، ابراز کرد: این افتخار در دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی کشور نصیب استان شد.

وی با بیان اینکه کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز توسط دانش آموزان استان سمنان در این رویداد رقم خورد، تاکید کرد: محمدرضا معلم از دامغان در رشته برنامه‌نویسی زیرمحور نرم‌افزار کاربردی، مدال طلا کسب کرد و در رشته پژوهش، دو مدال نقره سهم آیدیس محمدصالحی و یسنا رستمیان شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در رشته برنامه‌نویسی زیرمحور وب، زینب عجم از شاهرود موفق به کسب مدال برنز شد و سارا اصغریان نیز در رشته ریاضی زیرمحور تولیدات ریاضی، مدال برنز گرفت.

فراتی بیان کرد: در بخش پایانی سخنانش، هدف از برگزاری جشنواره را تقویت توانایی‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان، تشویق به نوآوری و خلاقیت، ارتقا فرهنگ پژوهش و فناوری، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر برشمرد.

وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی هر سال در ۱۳ محور با رویکرد تمام‌ساحتی شامل سلامت و تربیت‌بدنی، زبان و ادبیات فارسی، قرآن و معارف اسلامی، فرهنگ و هنر، ریاضی، پژوهش، زبان انگلیسی و… به‌عنوان یک فوق برنامه آموزشی با رویکرد دست‌ورزی، پرورش خلاقیت، تقویت روحیه کارآفرینی و مشارکت‌پذیری به‌منظور شناخت علایق و استعدادهای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

کد خبر 6249552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha