۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

طی ۶ ماهه امسال؛

۱.۶ میلیون واکسیناسیون دام و طیور در استان بوشهر انجام شد

۱.۶ میلیون واکسیناسیون دام و طیور در استان بوشهر انجام شد

بوشهر- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طی ۶ ماهه امسال یک میلیون و ۶۷۰ هزار مورد واکسیناسیون دام و طیور در استان بوشهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان بوشهر قطب تولید و پرورش آبزیان است و دامپزشکی اقدامات مراقبتی گسترده‌ای را در این زمین انجام می‌دهد.

وی با اشاره به استقرار صنایع مرتبط با میگو در استان بوشهر اضافه کرد: آزمایشگاه‌های مرتبط با آبزیان نیز در استان بوشهر با توان خوبی در حال فعالیت هستند و پاسخگوی نیازها هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۶ هزار استخر پرورش میگو در این استان ادامه داد: برداشت محصول از حدود ۱۰ درصد این استخرها انجام شده است که معادل ۲ هزار و ۲۰۰ تن است.

نظارت بر مراکز تولید عرضه

وی افزود: در استان بوشهر ۲۱ مرکز تکثیر میگو فعال است که در مجموع ۲ میلیارد و ۴۷ میلیون قطعه بچه میگو تولید شده و ۶۷۷ مورد پایش و مراقبت انجام شده و نظارت بر ۶۵ هزار قطعه مولد تولیدی در استان و ۲۶ هزار قطعه مولد وارداتی انجام شده است.

تنگستانی مکان از انجام ۶۶ هزار و ۷۷۸ بازدید از مراکز عرضه در سطح استان طی ۶ ماهه سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۳۵ تن فرآورده ضبط شده و ۳۲ تن امحا و پودر شده است.

وی تعداد طیور کشتاری در استان طی ۶ ماهه امسال را هفت میلیون و ۶۶۴ هزار قطعه عنوان کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۸۰۱ لاشه طیور ضبط شده است. همچنین ۹ هزار و ۴۰۰ دام دام کشتار شده و ۱۱ قطعه لاشه ضبط شده است.

وضعیت برداشت میگو

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از ذخیره سازی یک میلیارد و ۹۴۲ میلیون قطعه لارو در مزارع پرورش میگوی استان خبر داد و افزود: ۳۷۴ مزرعه فعال در استان داریم که تا پایان شهریورماه هزار و ۶۰۰ تن میگو برداشت شده و ۲۴ هزار تن آماده برداشت است.

وی از انجام یک میلیون و ۶۷۰ هزار مورد واکسیناسیون در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۳۷ هزار و ۵۰۴ مورد واکسیناسیون بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام شده است.

تنگستانی مکان با اشاره به تزریق یک میلیون و ۳۱۹ واکسن استراتژیک اضافه کرد: ۳۵۰ هزار واکسن غیراستراتژیک نیز در استان تزریق شده است.

کد خبر 6249599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha