۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶

فرمانده انتظامی استان قم:

آمار جرائم در قم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است

آمار جرائم در قم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است

قم- فرمانده انتظامی استان قم گفت: آمار جرائم، سرقت و تلفات جانی در اثر تصادفات نسبت به سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر دوشنبه در صد و سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی، جمعه نصر و حضور میلیونی مردم در نماز جمعه هفته گذشته را تبریک عرض می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: در سطح استان قم با توجه به همدلی که بین دستگاه‌ها وجود دارد در یک شرایط خوب و قابل قبولی در حوزه امنیت قرار داریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته در کاهش جرم رتبه دوم کشور کسب کردیم و آمار سرقت ۱۶ درصد و در مجموعه سرقت‌های منزل مغازه و خودرو تقریباً کاهش چند ده درصدی، سرقت منزل ۳۶ درصد، سرقت مغازه ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سردار میرحیدری ابراز کرد: تا به حال در شش ماه نخست سال شاهد کاهش ۲۳ درصدی سرقت، قتل ۵۶ درصد و در تلفات جانی در حوزه ترافیکی درون شهری ۲۸ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در ارتباط با حوزه انتظامی و بحث امنیت نیاز به یک بازنگری در آمایش سرزمینی داریم، چراکه برخی کلانتری‌ها وضعیت خوبی ندارد و نیازمند توسعه هستند و شورا باید به ما کمک کند.

شرایط محیطی کلانتری‌ها نیاز به بهسازی دارد

سردار میرحیدری گفت: شرایط محیطی کلانتری‌ها نیاز به بهسازی دارد ضمن اینکه تمهیداتی اندیشیده شود تا شان مردم هنگام حضور حفظ شود.

وی ادامه داد: حوزه راهنمایی رانندگی یک مشکلی در بحث ایستگاه شهید غفاری داشتیم که علی رغم اینکه به لحاظ قانون باید برای املاکی مربوط به سازمان‌ها و نهاد انتظامی است، انتظار داریم ایستگاه‌های راهور به محیطی تبدیل شود که شهروندان هنگام حضور مشکلی نداشته باشند و ارائه خدمات تسهیل پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در بحث تقویت و توسعه ناوگان خودرویی فراتر باید برویم و استدعا داریم این مسائل مرتفع شوند.

سردار میرحیدری یادآور شد: پیگیر هستیم تا بحث شماره گذاری شعبات افزایش پیدا کند تا حجم کار کمتر شود و سیر کنترل تسهیل پیدا کند.

وی ادامه داد: ما مصمم هستیم که ظرفیت اتباع را به استاندارد خود برسانیم و کمتر از ۱۰ درصد باشد که امروز ۲۰ درصد است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: بسیاری از دستگاه‌های وابسته به کار گیری اتباع غیر مجاز را انجام می‌دهند و این به امنیت خدشه وارد می‌کند و بر موضوعات اجتماعی و فرهنگی تاثیر می‌گذارد.

سردار میرحیدری ادامه داد: تا به حال ۲۷ هزار نفر اتباع در این ایام دستگیر کردیم و ۱۰ هزار نفر از کشور خارج شدند و مردم در به اختیار گذاشتن محل اقامت توجه کنند و از کارخانجات درخواست داریم تا از به کار گیری افراد غیر مجاز خود داری کنند.

کد خبر 6249702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha