۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۴

فلسفی در گفت‌وگو با مهر مطرح کرد؛

بحران اقتصادی اسرائیل بعد از طوفان‌الاقصی/از مقاومت حمایت می‌کنیم

بحران اقتصادی اسرائیل بعد از طوفان‌الاقصی/از مقاومت حمایت می‌کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی از زمان عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون، خسارت‌های بزرگ اقتصادی متحمل شده است.

پیمان فلسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی، اظهار کرد: سال گذشته و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی، صهیونیست‌ها اعلام کردند که ظرف یک تا دو هفته حماس را نابود می‌کنند، غزه را به طور کامل تصرف کرده و اسرای اسرائیلی آزاد می‌شوند، اما با گذشت یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی، آنان نتوانستند به هیچ یک از اهدافشان دست یابند.

وی با بیان اینکه با عملیات طوفان‌الاقصی هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی فرو ریخت، گفت: صهیونیست‌ها چهره‌ای از خود ایجاد کرده بودند که به لحاظ نظامی آنقدر قدرتمند هستند که هیچ یک از کشورهای منطقه حریف آنها نیست، اما دیدیم رژیم صهیونیستی حتی نتوانست از پس حماس که یک گروه چریکی مسلح و بیخ گوش صهیونیست‌ها در غزه بود، بر آید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی رغم همه جنایات وحشیانه‌ای که این رژیم انجام داده و بسیاری از نقاط مسکونی غزه را با بمباران وسیع با خاک یکسان کرده است، اما نتوانسته به اهدافش برسد.

عملیات طوفان‌الاقصی یک شکست اطلاعاتی بزرگ برای صهیونیست‌ها بود

فلسفی با اشاره به اینکه عملیات طوفان‌الاقصی یک شکست اطلاعاتی بزرگ برای صهیونیست‌ها بود، افزود: رژیم صهیونیستی نتوانست از قبل، آمادگی حماس را برای انجام چنین عملیاتی حدس بزند و پیش‌بینی کند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، اسناد اطلاعاتی که بعد از این عملیات به دست حماس و جبهه مقاومت افتاد، باعث شد محور مقاومت بسیاری از نقشه‌ها و برنامه‌های رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کند. همچنین مشخصات بسیاری از منابع خبری و اطلاعاتی که با صهیونیست‌ها همکاری می‌کردند به دست نیروهای محور مقاومت افتاد که این هم یک شکست بزرگ اطلاعاتی برای رژیم غاصب صهیونیستی بود.

فلسفی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در این یک سال خسارت‌های بزرگ اقتصادی متحمل شده است، توضیح داد: بندر ایلات رژیم صهیونیستی با موشک باران‌هایی که انصارالله یمن انجام داد، به کل تعطیل شد و راه کشتی‌هایی که از کشورهای مختلف می‌خواستند برای صهیونیست‌ها کالا ارسال کنند، سد شد و اهالی آنجا همگی آواره شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان سرزمین‌های اشغالی طی یک سال گذشته به ورشکستگی کشیده و تعطیل شدند و از این نظر هم خسارت‌های زیادی به رژیم صهیونیستی وارد شد.

هزینه‌های هنگفت جنگ روی دست صهیونیست‌ها

وی تاکید کرد: ورود و خروج گردشگران به سرزمین‌های اشغالی تقریباً به حالت صفر درآمده و دیگر گردشگری از کشورهای خارجی حاضر نیست در این اوضاع و احوال به سرزمین‌های اشغالی برود و درآمد صهیونیست‌ها از این ناحیه هم به شدت آسیب دیده است. همچنین هزینه‌های جنگ که بسیار هنگفت و ده‌ها میلیارد دلار است، روی دست آنان مانده و از این نظر نیز رژیم صهیونیستی متحمل خسارت‌های بزرگی شده است، اما تا الان به آن اهدافی که از قبل اعلام کرده بود، نرسیده است.

فلسفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مقامات صهیونیست مدام می‌گویند دشمن اصلی ما ایران است، گفت: جمهوری اسلامی ایران سالیان سال است که از محور مقاومت حمایت می‌کند و به صورت علنی هم اعلام کردیم ما از هر فرد و گروهی که علیه صهیونیست‌ها مبارزه کند، به هر صورتی که بتوانیم حمایت می‌کنیم و بر همین اساس است که صهیونیست‌ها بزرگترین دشمن خود را جمهوری اسلامی ایران می‌دانند. آنان در عملیات‌های وعده صادق ۱ و وعده صادق ۲ نیز ضربات قابل توجه نظامی و اطلاعاتی از ما خوردند.

کد خبر 6249723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha