۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۹

رئیس کل دادگستری زنجان:

طرح هر مدرسه یک قاضی در استان زنجان اجرا می شود

طرح هر مدرسه یک قاضی  در استان زنجان اجرا می شود

زنجان- رئیس کل دادگستری استان زنجان از اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی برحق در ادامه دیدار با جامعه نخبگان استان زنجان در دیدار با علما، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان زنجان گفت: علما مسئول مباحث اعتقادی مردم هستند، آن هم برای اقشار جامعه نه صرفاً برای نمازگزاران در مساجد که مسئولیتی سنگین و اثر گذار است.

وی با توجه به جایگاه و نقش، اثر گذار علما و روحانیون در جامعه در راستای تبلیغ و ترویج مسائل دینی و فرهنگی افزود: دستگاه قضائی استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاریهای جامعه از ظرفیت و نفوذ کلام علما استفاده خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری زنجان ادامه داد: با کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با اقدامات پیشگیرانه، تبلیغی و تبیینی از سوی علما، صاحبان منبر آمار ورودی پرونده‌ها در محاکم کاهش خواهد یافت.

فرجی برحق تاکید کرد: مشکلات موجود جامعه علما و طلاب نباید مانع انجام وظایف در حوزه‌های دینی و فرهنگی جامعه ایجاد کند، چرا که اثرگذاری و نفوذ کلام علما در جامعه خصوصاً برای نسل جوان بسیار راهگشا است.

وی از برنامه ریزی دادگستری استان زنجان برای اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در مدارس و با تبیین مسائل حقوقی و آسیب‌های اجتماعی شاهد کاهش آسیب‌ها در میان دانش آموزان باشیم.

فرجی برحق با اشاره به اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌های صلح در استان اظهار کرد: از محاسن ایجاد دادگاه‌های صلح، مراجعه مستقیم اصحاب پرونده به شعب و قاضی رسیدگی کننده، صدور احکام قطعی در بخشی از پرونده‌ها و تسریع و تسهیل در رسیدگی‌ها است.

در ابتدای این دیدار علما، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان به بیان مسائل و مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اقدامات مؤثر برای کاهش این آسیب‌ها بیان کردند.

کد خبر 6249863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha