۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۸

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:

بیماری سیاه زخم در آذریایجان غربی کنترل شده است

بیماری سیاه زخم در آذریایجان غربی کنترل شده است

ارومیه- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در سال های اخیر بیماری شاربن (سیاه زخم) در استان کنترل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامید خلیل زاده بعد از ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز دامپزشک در ارومیه اظهار کرد: آذربایجان غربی دو هزار و ۹۰۰ واحد روستایی دارد که هم اکنون خدمات رایگان دامپزشکی به صورت خانه به خانه در طول سال و در روستاها در ۱۴ نوبت در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی در زمینه کنترل بیماری‌های دامی و نیز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری سیاه زخم (شاربن)، طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شده است.

خلیل زاده افزود: هم اکنون در چند سال اخیر موردی از بیماری سیاه زخم (شاربن) در استان مشاهده نشده و این بیماری در حال حذف است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور خارجی، گفت: این هم مرزی در استان تهدیدات ورود بیماری‌های دامی را به همراه دارد که در جهت حفاظت و صیانت از این تهدیدات اقدامات زیادی انجام گرفته است.

خلیل زاده با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با ۴ میلیون واحد دامی سبک ،۴۰۰ هزار واحد دام سنگین نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد، گفت: این استان در بین استان‌های غیرساحلی کشور رتبه اول، در زمینه تولید آبزیان و در تولید عسل رتبه اول در زمینه تولید گوشت نیز رتبه ۳ کشور را دارا است.

وی همچنین یادآور شد: هم اکنون ۲۸۲ واحد دامداری صنعتی، سه واحد پرورش مرغ اجداد و ۶ واحد جوجه کشی در استان وجود دارد و دامپزشکی در کنترل بیماری‌ها و امنیت غذایی نقش مهمی عهده دار است.

کد خبر 6249871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha