۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۵۵

پوستر بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رونمایی شد

پوستر بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رونمایی شد

همدان ـ پوستر و دبیرخانه دائمی بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان عصر دوشنبه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از ۴۱۵ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

حضور ۱۳ کشور در بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

امیر مشهدی عباس با بیان اینکه ۱۳ کشور در این دوره از جشنواره شرکت خواهند داشت، اظهار کرد: در جشنواره بیست و نهم، هفت اثر خارجی نیز به نمایش درمی‌آید.

وی ادامه داد: حرفه‌ای‌ترین گروه‌های نمایشی کشور در یکسال گذشته به جشنواره دعوت شده‌اند و جشنواره با نمایشی از کودکان غزه آغاز خواهد شد.

مشهدی عباس با اشاره به اینکه شعار امسال جشنواره تئاتر گفتگوی بدون مرز است، افزود: این جشنواره

در همدان توان افزایی کرده و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد عوامل اجرایی جشنواره از هنرمندان همدان است.

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان از سوی تهران به جشنواره اختصاص یافته است، گفت: اعتبار خوبی از سوی شهرداری همدان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری برنامه، تجهیز سالن‌ها و زیرساخت‌ها اختصاص یافته است.

جشنواره زدگی مشکل امروز تئاتر کشور

مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات امروز تئاتر کشور جشنواره زدگی در حوزه تئاتر است که نیاز به ساماندهی دارد و بهترین نهادی که می‌تواند در این زمینه کمک کند شهرداری است و حضور شهرداری در جشنواره‌ها بسیار مهم است.

حمید نیلی اضافه کرد: مجموعه جشنواره‌های بین‌المللی باید در کشور برگزار شود و اداره کل هنرهای نمایشی سعی می‌کند به نحو احسن این رویدادها را برگزار کند و البته به انگیزه در استان‌ها نیز ارتباط دارد.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به جشنواره توسط شهرداری همدان

در ادامه شهردار همدان، اظهار کرد: این جشنواره حاصل کار مشترک شهرداری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که همانند ثبت جهانی هگمتانه خروجی خوبی خواهد داشت تا همدان را به جهانیان بشناساند.

سیدمسعود حسینی افزود: شهرداری وارد مباحث اجرایی جشنواره شده و ۱۰ میلیارد تومان برای این جشنواره اختصاص داده است.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های شهرداری حمایت و پشتیبانی از رویدادهای فرهنگی و هنری است و به همین دلیل برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعتباری را در نظر گرفت، از طرفی به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی در شهر به ویژه میان کودکان و نوجوانان هستیم.

هفت سالن در همدان در حال آماده‌سازی و تجهیز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در ادامه بیان کرد: ایجاد شور و نشاط، انعکاس همدان در عرصه ملی و بین‌المللی، شناساندن آثار هنرمندان همدانی، رونق اقتصادی و آماده شدن زیرساخت‌ها برای اجرای جشنواره‌های آینده نتایج این جشنواره است.

مسعود ویژه بیان کرد: به برکت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هفت سالن در همدان در حال آماده‌سازی و تجهیز است.

کد خبر 6250133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha