۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۴۵

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی:

برگزاری جشنواره ها عامل مهم رونق گردشگری است

برگزاری جشنواره ها عامل مهم رونق گردشگری است

زنجان-مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: زنجان پایگاه اصلی جشنواره آش ایرانی است لذا از مسیر جشنواره باید بتوانیم بحث جذب گردشگری را رونق بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی فاطمی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاحیه هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان زنجان با بیان اینکه زنجان پایگاه اصلی جشنواره آش ایرانی است لذا از مسیر جشنواره باید بتوانیم بحث جذب گردشگری را رونق بدهیم، گفت: برگزاری جشنواره‌ها عامل مهم جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه اگر امروز جشنواره آش برگزار می‌شود، بر پایه خوراک، غذا و سرآشپزان است، افزود: جشنواره آش ایرانی در فهرست رویدادهای گردشگری کشور با برند زنجان به ثبت رسیده است.

فاطمی با اشاره به اینکه جشنواره ملی آش ایرانی عمر بلندی ندارد، ادامه داد: جشنواره‌ای می‌توانند در درازمدت فعالیت کنند که به درستی بر پایه بومی آن جامعه بنا شده باشند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: پایگاه اصلی جشنواره آش ایرانی است که اگر زمینه‌ای فراهم شود این برند باید بیش از گذشته معرفی شود تا زمینه گردشگری و توسعه این استان را مهیا کند.

فاطمی با بیان اینکه ایران اسلامی کشور تفاوت‌ها است، افزود: تفاوت‌ها موجب شکل‌گیری فرهنگ‌ها شده است و همین تفاوت‌ها در آئین‌ها، زبان‌ها و لهجه‌ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تفاوت‌ها می‌توانند عاملی برای تضاد و تفرقه باشند اما وقتی از موضوع گردشگری و فرهنگ نگاه می‌کنیم ارزش و جاذبه پیدا می‌کنند، گفت: هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان زنجان تفاوت‌های فرهنگی را به نمایش گذاشته است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه ایران، سرزمین تنوع فرهنگی و اقلیمی و آداب و رسوم است، گفت: حضور استان‌های مختلفی از سراسر کشور در این جشنواره آش ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی زیبایی و تنوع فرهنگی ایران را نشان می‌دهد.

فاطمی در ادامه با تاکید بر نگاه ویژه دولت چهاردهم به حوزه گردشگری، افزود: شعار دولت ایجاد وفاق و صلح و دوستی است که این مهم را با تمام وجود پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تفاوت‌های فرهنگی همدلی، وفاق و صلح را ایجاد می‌کند که امیدواریم دولت چهاردهم بتواند بیش از گذشته از ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و فرهنگ کشور به خوبی استفاده کند و وفاق و همدلی را به کشور برگرداند.

کد خبر 6250159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha