۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۷

در گفت‌وگو با مهر:

ذخایر خونی خراسان‌ شمالی کاهش یافته است

ذخایر خونی خراسان‌ شمالی کاهش یافته است

بجنورد_ مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: ذخایر خونی خراسان شمالی در همه گروه‌های خونی به خصوص O منفی رو به کمبود است که نیازمند یاری هم‌استانی‌ها برای اهدا خون هستیم.

هادی نوری درگفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با شروع فصل سرما ذخایر خونی خراسان شمالی در همه گروه‌های خونی به خصوص O منفی رو به کمبود است.

وی با بیان اینکه از طریق سامانه پیامکی به افراد واجد شرایط پیام یادآور اهدا خون ارسال شده است، افزود: جهت افزایش ذخایر خونی خراسان شمالی از شهروندان خواستاریم افرادی که موعد اهدا خون آنان فرا رسیده است هرچه سریع‌تر به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال ۱۸ هزار و ۳۳۲ نفر برای اهدای خون به این سازمان مراجعه کردند که ۱۵ هزار و ۱۵ نفر شرایط اهدا خون را داشتند.

نوری ادامه داد: ۶ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه میزان ۵ درصد افزایش اهدا خون در خراسان شمالی وجود داشته است.

وی در مورد ذخایر خونی استان بیان کرد: ذخایر خونی استانی به عنوان پشتیبان برای مواقع بحران و مورد نیاز بین ۱۰ تا ۱۱ روز است که این عدد در حال حاضر بین ۶ تا ۷ روز است.

وی در مورد مشکلات و کمبودهای مرکز اهدای خون خراسان شمالی گفت: به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات محدودیت وجود دارد به طوری که افراد در روستاهای مختلف استان متقاضی اهدای خون هستند اما از نظر امکانات و نیروی انسانی، مرکز انتقال خون استان دچار کمبود است.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه میانگین سنی اهدا کنندگان خون رو به پیری است، گفت: امسال هدف‌گذاری مرکز انتقال خون بر روی جوانان، جامعه دانشگاهی و مدارس است که طرح‌هایی برای این مهم برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6250239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha