۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۸

مدیرعامل انجمن اتیسم همدان مطرح کرد؛

چشم امید انجمن اتیسم همدان به عملکرد استاندار جدید همدان

چشم امید انجمن اتیسم همدان به عملکرد استاندار جدید همدان

همدان ـ مدیرعامل انجمن اتیسم همدان از توقف سه ماهه روند رسیدگی به شرایط وخیم افراد دارای طیف شدید اتیسم به دلیل احتمال جابه جایی مدیران خبرداد.

داود پناهی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به روند مطلوب برگزاری جلسات و پیگیری مؤثر دفتر ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس مبنی بر راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از افراد دارای اتیسم، اظهار کرد: تا اواخر اردیبهشت ماه جلسات برگزار شده در این حوزه، پایه‌گذار اتفاقات امید بخش در رابطه با گسترش فضای فعلی انجمن و راه اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری افراد دارای اتیسم بوده است.

وی اضافه کرد: بنابر پیگیری‌های دفتر ولی فقیه در استان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مصوبات انجام شده در جلسات گذشته مقرر گردید تا جلسه‌ای نهایی در رابطه گسترش فضای فعلی انجمن به جهت ارائه خدمات روزانه درمانی و توانبخشی و راه اندازی مرکز جامع نگهداری اتیسم هرچه زودتر برگزار شود که پس از شهادت رئیس جمهور آیت الله رئیسی، این اتفاق تا کنون به تأخیر افتاده است.

پناهی نژاد مطرح کرد: در حال حاضر، جابه‌جایی و تغییرات در بدنه مدیریتی ادارات کل استان دلیلی قاطع و پرتکرار برای عدم برگزاری جلسات مذکور و به سرانجام رساندن مهم‌ترین نیاز استان که راه اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری ویژه افراد دارای اختلال طیف اتیسم در استان است.

مدیرعامل انجمن اتیسم همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۵۰ بیمار تحت پوشش انجمن قرار گرفته اند و ۱۵۰ فرد دارای اتیسم شدید در استان وجود دارند که متأسفانه به دلیل وخامت اوضاع روانی و جسمانی آنان شرایط مساعد و استانداردی برای نگهداری از این عزیزان وجود ندارد.

وی افزود: همچنین با توجه به افزایش تعداد مراجعات کودکان مبتلا به این اختلال و تشکیل پرونده‌های جدید در انجمن اتیسم، فضای فعلی انجمن به جهت ارائه خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی دیگر جواب‌گوی متقاضیان نمی‌باشد.

پناهی‌نژاد با اشاره به صحبت‌ها و عملکرد امیدوارانه استاندار همدان از بدو ورود خود تا کنون در حوزه‌های گوناگون مطرح کرد: امید است استاندار همدان با ورود دلسوزانه و مدبرانه خود در حوزه بیماران خاص و بصورت خاصه بیماران اتیسم، شرایط فعلی افراد دارای اتیسم را بهبود بخشد.

کد خبر 6250307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha