۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۳

ظهوریان در صحن مجلس مطرح کرد؛

اعطای تسهیلات کلان به چند شرکت خاص/نقدینگی باید به سمت تولید برود

اعطای تسهیلات کلان به چند شرکت خاص/نقدینگی باید به سمت تولید برود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مقدار تسهیلات اعطا شده به برخی از تسهیل گیرندگان کلان از کل تسهیلات اشتغال کشور بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم ظهوریان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال گفت: متأسفانه برخی از تسهیل گیرندگان کلان کشور از کل تسهیلات اشتغال کشور، عدد بیشتری تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی توضیح داد: برای مثال شرکت ایران خودرو ۵۳ همت، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد ۷۵ همت، شرکت توسعه بین الملل ایران مال وابسته به بانک آینده ۷۵ همت و شرکت توسعه تجارت داتان وابسته به بانک ایران زمین ۲۴ همت تسهیلات دریافت کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که ما سیاست سخت گیرانه ای برای کنترل رشد ترازنامه داریم هدفمان کنترل تورم و نقدینگی است. علاوه بر این باید سیاست هدایت اعتبار هم مورد توجه قرار گیرد تا نقدینگی اندک را هم کنترل کنیم و این نقدینگی به بخش تولید و مولد کشور سوق پیدا کند.

ظهوریان اظهار کرد: زمانی که درباره تسهیلات تکلیفی صحبت می‌کنیم، همه دعواها بر سر بخش کوچکی از نقدیندگی کشور است؛ کل تخصیص‌ها در زمینه تسهیلات تکلیفی در سال ۱۴۰۱، ۲۲ همت بوده که ۵ همت آن از منابع نقدی و مابقی آن هم از اوراق بوده است.

وی متذکر شد: همچنین در سال ۱۴۰۲ کل تخصیص‌های مربوط به این موضوع ۲۶ همت بوده که ۲۴ همت آن اوراق بوده است و در سال ۱۴۰۳ نیز این موضوع تقریباً صفر بوده است.

کد خبر 6250345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha