۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳

قادری:

واحدهای تولیدی برای تامین مالی مشکلات جدی دارند

واحدهای تولیدی برای تامین مالی مشکلات جدی دارند

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید گفت: واحدهای تولیدی برای تامین مالی معضلات جدی دارند و ما باید مشکل پایه پولی را از روش های غیرتورمی حل و فصل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قادری در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال گفت: مطابق با گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، نزدیک به ۸۷ درصد تأمین مالی کشور از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در بازار سرمایه در زمینه تأمین مالی دچار عقب افتادگی‌های جدی شده‌ایم و بر این اساس فشارها روی سیستم بانکی است. از آن حجم قابل توجه از منابعی که در سیستم بانکی به عنوان تسهیلات داده می‌شود، تسهیلات تخصیصی بانک‌ها به بخش تولید و اشتغال حدود ۳۰ تا ۴۰ همت است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید گفت: با وجود آنکه اقدامات بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی و پایه پولی بسیار ارزشمند است اما ما الان بیشترین مشکل را در واحدهای تولیدی در زمینه تأمین مالی داریم و باید بتوانیم مشکل پایه پولی را از روش‌های غیرتورمی حل و فصل کنیم.

کد خبر 6250382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha