۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹

استاندار یزد تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از روش‌های نوین تامین مالی در مدیریت شهری

ضرورت بهره‌گیری از روش‌های نوین تامین مالی در مدیریت شهری

یزد - استاندار یزد با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و روش‌های نوین تامین مالی در مدیریت شهری گفت: هر شهردار باید از یک مشاور قوی در حوزه سرمایه‌گذاری بهره بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی در نشست شورای هماهنگی سازمان همیاری شهرداری های استان یزد با بیان اینکه حجم عظیمی از امور استان توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: با این وجود جنس خدمات شهرداری‌ها از جمله اخذ عوارض، اعمال محدودیت‌ها، جریمه‌ها، تعرفه‌ها، ضوابط و قوانین موجب ذهنیت منفی مردم نسبت به این مجموعه شده است.

وی در ادامه ایجاد رضایتمندی در عموم مردم را بزرگترین هنر شهرداران دانست و گفت: طی سه سال گذشته شهرداران استان علی رغم وجود بحران‌های متعدد شهری و کمبود منابع مالی، خدمات ارزشمند و قابل تقدیری در سطح شهرها ارائه کرده‌اند.

وی با قدردانی از تلاش‌های شهرداران استان در این دوره از مدیریت شهری تصریح کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات شورای هفتم شهر و آغاز فصل تغییر و تحولات در عرصه مدیریت شهری، کارنامه شهرداران باید برای مردم تبیین شود.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم افتتاحیه برای طرح‌های اجرا شده توسط شهرداری‌ها گفت: آگاهی مردم از اقدامات و خدمات شهرداری‌ها باعث رضایتمندی و افزایش مشارکت انتخاباتی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی هنرمندانه و تصویرسازی شفاف و پررنگ در ذهن مردم در جنگ روایت‌ها عنوان کرد: تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی شهرداری‌ها خواهد شد از این رو این مهم در شش ماه آینده در دستور کار شهرداران قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فرصت های سرمایه‌گذاری و روش‌های نوین تامین مالی در مدیریت شهری گفت: کشورها و شهرهای پیشرفته دنیا در حال بهره‌گیری حداکثری از این مدل‌ها و افزایش سقف بودجه شهرها هستند.

وی با تاکید بر لزوم برخورداری هر شهردار از یک مشاور قوی در حوزه سرمایه‌گذاری یادآور شد: بدون تردید ایجاد تحول در شهرها با منابع عمومی امکان‌پذیر نخواهد بود و باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اتفاقات بزرگی رقم زد.

فاطمی از سازمان همیاری شهرداری‌ها به عنوان بازوی فنی و اقتصادی شهرداری‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: مجموعه همیاری شهرداری‌های یزد در تراز قوی‌ترین شرکت‌های ساختمانی عمل کرده و اکنون اجرای بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های نهضت ملی مسکن را عهده دار است.

کد خبر 6250587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha