۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷

رییس اداره امور آب کهگیلویه خبر داد؛

تاخیر در اعلام الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی/ طرح صنعتی فعال نداریم

تاخیر در اعلام الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی/ طرح صنعتی فعال نداریم

دهدشت_ رییس اداره امور آب کهگیلویه گفت: تاخیر در اعلام الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی استان مشکل ساز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی خاضعی ظهر سه شنبه در جلسه شورای کشاورزی که با محوریت کاشت محصولات زراعی سال جدید برگزار شد، افزود: عدم اعلام بموقع الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی جای انتقاد دارد.

وی با اشاره به اینکه عدم اعلام الگوی کشت به کشاورزان منجر به هرج و مرج در این حوزه می‌شود، افزود: هرساله مقرر می‌شود که الگوی کشت به کشاورزان اعلام شود، ولی این مهم صورت نمی‌گیرد و باعث سردرگمی و مشکلات زیادی در بین کشاورزان شده است.

خاضعی با تأکید بر اهمیت اعلام رسمی الگوی کشت در ابتدای سال، افزود: چرا جهاد کشاورزی الگوی کشت سال را به‌صورت رسمی اعلام نمی‌کند تا کشاورزان بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای رعایت آن انجام دهند.

وی همچنین به بحران آب در دشت‌های دهدشت اشاره کرد و گفت: با توجه به بحران آب در این منطقه و کاهش عمق چاه‌ها در دشت دهدشت نیاز است تا برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای مدیریت منابع آب و کشاورزی انجام شود.

رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه با انتقاد از ضعف مدیریتی جهاد کشاورزی در سطح استان، بیان کرد: طرح‌های کشاورزی رها شده‌اند و تسهیلاتی که برای اجرای این طرح‌ها گرفته شده بود، به‌درستی استفاده نشده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ طرح صنعتی فعالی نداریم و کشاورزان به‌جای اجرای طرح‌های صنعتی، به کاشت محصولات کشاورزی با احداث چاه‌ها روی آورده‌اند.

خاضعی در پایان افزود: قرار بود یک تیم برنامه‌ریزی مدیریت طرح‌های صنعتی کشاورزی را برعهده بگیرد، اما این اتفاق نیفتاده است و کشاورزان کار خود را انجام می‌دهند و جهاد کشاورزی تنها به تبلیغات کاشت کشاورزان می‌پردازد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم جهاد کشاورزی اقدامات مؤثری برای بهبود وضعیت کشاورزی استان انجام دهد.

کد خبر 6250673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha