۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲

شریعتی در تذکر شفاهی:

فاصله حقوق نیروهای قراردادی و پیمانی با رسمی‌ها بسیار زیاد است

فاصله حقوق نیروهای قراردادی و پیمانی با رسمی‌ها بسیار زیاد است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فاصله حقوق نیروهای قراردادی و پیمانی با نیروهای رسمی بسیار زیاد است که این عدالت نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: بسیاری از کارکنان مشغول در حوزه عملیاتی صنعت نفت نیروهای قراردادی یا پیمانی هستند و متأسفانه منابع مالی خوبی برای جبران زحمات آنان پیش بینی نشده و این افراد در شرایط سختی مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: فاصله حقوق نیروهای پیمانکاری و قراردادی با نیروهای رسمی بسیار زیاد است که این عدالت نیست. نباید حقوق دریافتی دو نفر که یک کار را انجام می‌دهند، تا این حد با یکدیگر فاصله داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری در روز کارگر، باید رابطه مستقیمی بین درآمد و کار وجود داشته باشد. اگر فردی بر اساس ارزش افزوده ایجاد شده درآمد ایجاد کند می‌تواند بیشتر از سقف‌های امروزی دستمزد بگیرد و ما با این موضوع موافق هستیم.

شریعتی توضیح داد: این روزها مباحثی در مورد سقف حقوق‌ها مطرح می‌شود که باید بگویم مجلس کاستی‌های دولت‌های قبل را جبران کرد چرا که آنها پیش بینی نکرده بودند که بتوان در این مورد استثنائاتی را قائل شد. وزارت نفت از ظرفیت قانون استفاده کرد تا زحمات نیروهای عملیاتی جبران شود.

کد خبر 6250749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha