۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳

از ابتدای سال جاری انجام شد؛

نظارت دامپزشکان بر کشتار بیش از ۲۷۰ هزار دام سبک و سنگین در گیلان

نظارت دامپزشکان بر کشتار بیش از ۲۷۰ هزار دام سبک و سنگین در گیلان

رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین با نظارت ماموران اداره کل دامپزشکی استان گیلان کشتار و روانه بازار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بابایی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی با اشاره به برگزاری ۴۲ اردوی جهادی دامپزشکی در روستاهای استان اظهار کرد: در اجرای این اردو ۱۲ هزار و ۸۵۰ رأس بدن دام و ۱۷ هزار و ۹۷۷ مترمربع جایگاه سمپاشی، ۲۰ هزار و ۶۱۱ رأس دام سبک و سنگین و ۸۹ هزار و ۵۸۶ قطعه طیور بومی واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه ویزیت رایگان هزار و ۲۷۰ رأس دام و برگزاری ۳۴ دوره کلاس آموزشی از دیگر خدمات در برگزاری اردوهای جهادی بوده است، افزود: ۷۵ همکار دولتی در اجرای این اردوها همکاری کردند.

مدیرکل دامپزشکی تصریح کرد: اردوهای جهادی در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی و با هدف پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دامی و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برپا شده است.

بابایی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۲۷۰ هزار رأس دام سبک و سنگین با نظارت مأموران اداره کل دامپزشکی استان گیلان کشتار و روانه بازار شده است، ادامه داد: در این مدت سه میلیون و ۴۹ هزار و ۵۳۰ نوبت سر گوسفند و بز، یک میلیون و ۶۳ هزار و ۲۹۵ نوبت سر گاو و گوساله، ۴۴ هزار و ۴۵۶ قلاده سگ و ۳۷ هزار و ۵۹۲ رأس گاو و گوساله علیه بیماری‌ها مایه کوبی شدند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان بیان کرد: ۳۹۸ هزار و ۶۰۵ نوبت سر سمپاشی بدن دام و ۸۱۱ هزار و ۲۷ متر سمپاشی جایگاه پرورش دام انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۳۱۰ مورد بازدید از واحدهای پرورشی طیور، ۱۴ هزار و ۱۰۰ مورد نمونه‌برداری از واحدهای پرورشی طیور، ۲۸ بازدید از واحدهای جوجه کشی، توزیع واکسن نیوکاسل، معدوم‌سازی طیور، اجرای طرح پایش تابستانه، مراقبت بیماری آنفلوآنزا، نمونه برداری زنبور عسل و کرم ابریشم از فعالیت‌های انجام شده اداره بهداشت و بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم در این مدت است.

کد خبر 6250782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha