۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳

چمران مطرح کرد؛

کودک کشی ویژگی اصلی اسرائیل است

کودک کشی ویژگی اصلی اسرائیل است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کودک کشی ویژگی اصلی «اسرائیل» است و نابودی اسرائیل خبیث اجتناب ناپذیر و قطعی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، فرارسیدن چهارمین روز ماه ربیع الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را به همه دلدادگان اهل بیت بخصوص شهروندان تهرانی تبریک گفت و اظهار کرد: مفتخریم در تهران به عنوان پایتخت کشور اسلامی، پناهگاه گرانقدری همچون حرم مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) داریم، مقام این بزرگوار آنقدر والاست که زیارت ایشان همانند با زیارت سرور شهیدان امام حسین علیه السلام در کربلاست و موجب افتخار ماست که مجاور این حضرت هستیم.

وی همچنین روز جهانی کودک را به همه کودکان سرزمین‌های مختلف تبریک گفت و با تأکید بر اینکه این روز، روزی برای تجلیل از کودکان است، اما متأسفانه جهان شاهد کشتارهای کودکان در سرزمین‌های غزه، لبنان و فلسطین به دست رژیم کودک کش اسرائیل است؛ گفت: کودک کشی ویژگی اصلی «اسرائیل» است؛ رژیم صهیونیستی که این روزها در برابر مقاومت کاملاً غافلگیر شده و در جایگاه شکست خوردگان قرار گرفته، بار دیگر به اجرای پیشه همیشگی خود یعنی کودک کشی رو آورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر استفاده اسرائیل از بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده در بیروت، ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه در کشتار زنان، مردان و کودکان مظلوم مسلمان در واکنش به این اقدام جنایت‌کارانه افزود: استفاده از بمب‌های ممنوعه، نهایت عیان کردن خوی درندگی و وحشی گری اسرائیلی‌هاست.

چمران در ادامه با گرامیداشت سالگرد عملیات بزرگ طوفان الاقصی، ضمن تأکید بر اینکه رژیم جعلی اسرائیل سال گذشته در چنین روزهایی در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود، اما حمایت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی برای زنده نگه داشتن این غده سرطانی بالا گرفت تا جایی که کمک‌های تسلیحاتی به این رژیم کودک کش افزایش یافت؛ گفت: قطعاً کشورهای حامی رژیم غاصب صهیونیستی در این کشتارها سهم بزرگی دارند و دست همه آنها به خون ملت مسلمان غزه، فلسطین و لبنان آغشته است و به زودی پاسخ سهمگین این حمایت‌ها را خواهند گرفت و شاهد نابودی اسرائیل و بر باد رفتن نقشه‌های شوم شأن برای بقای این رژیم منحوس خواهند بود.

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که ملت و مردم فلسطین با عزمی جزم، تصمیم گرفتند که خودشان را از یوغ یک گروه اشغالگر و انسان کش که دارای عقده‌های خودبرتربینی در دنیا هستند آزاد و رها کنند و همین عملیات نشان داد که قدرت از هم پاشیدن همه سامانه‌های اطلاعاتی و نظامی را دارند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در همان مقطع تاریخی عملیات طوفان الاقصی که داشت به نابودی اسرائیل منجر شد سران هم پیمان این رژیم را دیدیم که فوراً به این منطقه گسیل شدند تا در مقابل عزم و اراده فلسطینیان بایستند و آمریکا رسماً مدیریت این گروه جانی برای کشتارها و بمباران‌ها را به عهده گرفت و با جنایت‌هایی که در غزه به راه انداختند؛ به طور مقطعی توانستند از سقوط رژیم جلوگیری کنند. اما بدانند شکست و نابودی اسرائیلی‌ها امری اجتناب ناپذیر و قطعی است.

وی در ادامه یاد و نام حافظ شیراز را گرامی داشت و با اشاره به اینکه روز ۲۰ مهرماه در تقویم به نام این بزرگ مرد شعر و ادب نامگذاری شده با خوانش بیتی از این شاعر با این مضمون که: ندیدم خوش‌تر از شعر تو حافظ، به قرآنی که اندر سینه داری" افزود: این شخصیت برجسته، شاعر و حافظ قرآن و معروف به لسان‌الغیب بود که از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه کشور ایران جز ۱۰ کشور بلاخیز جهان است، به مناسبت ۲۰ مهر روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: بیشترین بلاهای پهنه سرزمینی ما به رانش زمین، زلزله، سیل دلالت دارد و حالا هم موضوع فرونشست زمین به یک دغدغه جدی مبدل شده است.

چمران با بیان اینکه در پی وقوع هر حادثه طبیعی، بخش عظیمی از سرمایه‌های کشور مورد آسیب قرار گرفته و از بین می‌رود؛ بر افزایش توان و آمادگی نهادها، دستگاه‌ها و افراد مرتبط با حوزه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی در برابر تمامی مخاطرات و افزایش قدرت مقابله و مقاومت، تأکید کرد.

کد خبر 6250795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha