۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۷

معاون فرهنگی و دانشجویی:

رفاه و امکانات بهتری برای دستیاران فراهم می‌کنیم

رفاه و امکانات بهتری برای دستیاران فراهم می‌کنیم

معاون دانشجویی وزارت بهداشت از فراهم کردن تسهیلات رفاهی بیشتر برای دستیاران خبر داد و گفت: فشار کاری دستیاران پزشکی زیاد است و برخی از آن‌ها در سال اول، ۱۵ تا ۲۰ کشیک در ماه انجام می‌دهند.

مسعود حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات دستیاران پزشکی عنوان کرد: دستیاران با مشکلاتی نظیر کشیک‌های زیاد، خوابگاه‌های ناکافی (به ویژه برای متأهلین) و حقوق پایین مواجه هستند.

وی اظهار کرد: فشار کاری دستیاران بسیار زیاد است و برخی از آن‌ها در سال اول، ۱۵ تا ۲۰ کشیک در ماه انجام می‌دهند که فشار زیادی بر آن‌ها وارد می‌کند.

حبیبی تأکید کرد: وزارت بهداشت در تلاش است تا با تسهیل قوانین و شرایط، رفاه و امکانات بهتری را برای دستیاران فراهم کند، چرا که شرایط تحصیلی مناسب و رفاهی بهتر به طور مستقیم بر کیفیت تعامل این دستیاران با بیماران تأثیرگذار است.

وی در پاسخ به موارد خودکشی در میان دستیاران پزشکی و برنامه وزارت بهداشت برای رسیدگی به این مشکل توضیح داد: نرخ خودکشی در این جامعه کوچک به دلیل جمعیت کم به نسبت آمار کل جامعه بالاتر به نظر می‌رسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: به عنوان مثال، اگر یک مورد خودکشی در میان جمعیت دانشجویان و دستیاران رخ دهد، درصد آن به دلیل کوچک بودن جامعه آماری، بیشتر به نظر می‌آید.

همچنین وی تأکید کرد: مرکز مشاوره و بهداشت روان برنامه‌های مفصلی برای رسیدگی به این موضوع دارد و در آینده بیشتر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

کد خبر 6250850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha