۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷

باند کلاهبرداری اسکیمری در اصفهان شناسایی شد

باند کلاهبرداری اسکیمری در اصفهان شناسایی شد

اصفهان_رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری اعضای باند چهار نفره کلاهبردارانی که اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی افراد و برداشت از حساب‌های بانکی آنها می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی مدیران یکی از صنوف سطح شهر برداشت‌های غیرمجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: در ادامه مأموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در غالب درخواست ثبت سفارش کالا با دریافت کارت‌های بانکی مالباختگان اقدام به کپی برداری از آن‌ها می‌کردند.

وی ادامه داد: در این راستا با تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت ۴ متهم این پرونده مشخص و پس از شناسایی محل اختفا آنها ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به این که کارشناسان مبلغ سرقت شده ازحساب‌های بانکی ۱۰ شاکی این پرونده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند گفت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

رئس پلیس فتا استان اصفهان گفت: شهروندان دقت داشته باشند هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد و حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کد خبر 6250877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha