۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۶

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان:

علما و روحانیون تقابل جبهه اسلام و کفر را برای مردم ترسیم‌کنند

علما و روحانیون تقابل جبهه اسلام و کفر را برای مردم ترسیم‌کنند

سراوان_ نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان، گفت: علما و روحانیون باید به درستی تقابل جبهه اسلام و جبهه کفر را برای مردم ترسیم و تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی، عصر امروز سه شنبه، در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های سراوان، مهرستان، سیب‌وسوران و گلشن ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان و همچنین شهادت فرماندهان حزب‌الله و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: شهید سید حسن نصرالله، مردی مجاهد بوده و یک عمر در راه دفاع از اسلام در حال مبارزه بود و مزد خود را با شهادت گرفت.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: این شهید، توانست جبهه مقاومت را تقویت و شکست‌های متعددی را به اسرائیل متحمل کند، به گونه‌ای که در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل نتوانست به اهداف خود برسد و برای اعلام آتش بس دست به دامن کشورهای دیگر شد و در مراحل بعدی جنگ نیز طی ۲۲ روز و سپس طی ۱۱ روز، مجبور به عقب نشینی شد.

محامی بیان کرد: شهید سید حسن نصرالله پرچمدار جبهه مقاومت در منطقه بود و فقدان ایشان برای جامعه اسلامی جای تسلیت دارد و امیدواریم خداوند متعال با لطف خود خلأ این شهیدان را جبران و جبهه مقاومت را تقویت کند تا بتواند با قدرت بیشتر مسیر خود را ادامه دهد و رژیم غاصب صهیونیستی به دست جبهه مقاومت از بین برود.

وی گفت: سراوان در میان سایر شهرستان‌های استان به عنوان شهر علم و فرهنگ شناخته می‌شود و این یک امتیاز بزرگ است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در شرایط کنونی و با وجود حملات دیوانه وار اسرائیل که مردم بی دفاع و مظلوم لبنان و فلسطین را به شهادت می‌رساند، طبعاً ممکن است سبب نگرانی و ایجاد ابهام شود که چه کاری باید انجام دهیم.

محامی گفت: طبق وعده الهی و طبق تجربه‌ای که در طول دوران انقلاب اسلامی داشته‌ایم، معمولاً این گونه بوده که اگر مردم پای کار دین خدا باشند و دین خدا را یاری کنند، خداوند متعال نیز آن‌ها را یاری خواهد کرد و یکی از مصادیق بارز یاری خدا، همین ثبات قدم است و اینکه یک جمع با وجود همه مصیبت‌ها، پای کار دین خدا بایستند کار مهمی است و اگر مدد و توفیق الهی نباشد، این چنین نخواهد شد.

وی گفت: رزمندگان فلسطینی با شرایط سختی روزها و شب‌ها را سپری می‌کنند و خانواده‌های آنها هم توسط جاسوسان شناسایی و در خطر هستند و گاهی اعضای خانواده آن‌ها شهید می‌شوند، اما باز هم با تمام توان پای کار هستند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با همه تهدیدها با اقتدار نماز جمعه حماسی هفته گذشته در تهران را اقامه کردند و این درس صلابت، شجاعت، اطمینان، ایمان و باور به وعده‌های الهی است و در خطبه‌های امیدآفرین خود تاکید کردند که جبهه مقاومت راه خود را ادامه خواهد داد و عنوان کردند که ما در طول دوران انقلاب اسلامی خود چنین حوادثی را تجربه کرده‌ایم و تنها در یک انفجار در حزب جمهوری اسلامی، ۷۲ تن از شخصیت‌های بزرگ کشور از جمله شهید آیت‌الله دکتر بهشتی را از دست دادیم و حتی قبل از آن، رئیس جمهور و نخست وزیر خود را از دست داده بودیم، اما همین شهادت‌ها سبب شد تا شعله‌های انقلاب فروزان‌تر و مردم انقلابی‌تر پای کشور خود ایستادگی کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وقتی پرچم از دست رزمنده‌ای بر زمین می‌افتد، ما باید آن را در دست بگیریم و از اسلام دفاع کنیم و هر کس در هر جایگاهی که هست، باید به وظیفه خود عمل کند.

وی گفت: ما علما و روحانیون باید بتوانیم به درستی تقابل جبهه اسلام و جبهه کفر را برای مردم ترسیم و تبیین کنیم و آن‌ها را نسبت به وظایفشان که اتحاد، وحدت و اتفاق نظر برای مقابله با دشمن است آگاه کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که دولت‌ها و ملت‌ها باید هوشیار باشند و هنگامی که اسرائیل به کشوری حمله می‌کند با او به مقابله بپردازند چرا ممکن هست فردا روز، نوبت خود آن‌ها باشد و اگر دشمن به بخشی از جامعه اسلامی حمله می‌کند، همه باید ید واحده باشند و به دفاع بپردازند.

محامی اضافه کرد: در سطح ملی نیز آن چیزی که در رأس وظایف ماست، همان حفظ وحدت و وفاق ملی است و مقام معظم رهبری در دیدار اعضای همایش وحدت اسلامی در هفدهم ربیع الاول فرمودند «اگر ما بخواهیم حرفمان در دنیا تأثیرگذار باشد، باید این وحدت را عملاً در کشور خودمان نشان دهیم».

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در جلسه علمای شاخص اهل سنت کشور که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، مطرح کردند همین جلسه‌ای که ما در اینجا داریم خیلی‌ها را ناراحت کرده و دشمن نمی‌خواهد این اتفاق رخ بدهد چرا که این جلسات، نشانه وحدت هست و این نسخه هم برای کشور و هم برای استان است.

وی افزود: بنده در جلسات مختلف تاکید کرده ام که اگر ما اتحاد لازم را داشته و متحد و منسجم باشیم، امنیت پایدار خواهیم داشت و این سبب رشد علمی، اقتصادی، فرهنگی و غیره خواهد شد اما اگر تفرقه و نفاق باشد، دشمن سو استفاده و به امنیت ما ضربه می‌زند و باید توجه داشت که امنیت پیش‌نیاز همه پیشرفت‌هاست.

محامی گفت: بنده سال‌ها قبل در جلسات عرض می‌کردم که قطار پیشرفت استان راه افتاده و اگر ناامنی و آشوب ایجاد شود این قطار از حرکت خواهد ایستاد و متأسفانه این اتفاقات رخ داد اما خوشبختانه با اهتمام مقام معظم رهبری و اهتمام رئیس جمهور شهید به بیانات رهبری این قطار مجدداً به حرکت در آمد.

وی گفت: بنده سال گذشته عنوان کردم که اگر پیشرفت‌ها با همین شتاب کنونی پیش برود، طی سه تا پنج سال آینده وضعیت استان ما تغییر چشمگیری خواهد کرد که آیت‌الله رئیسی از بین ما رفتند اما در دولت جدید هم گفتگوهایی با رئیس جمهور، معاون اول، وزرا و برخی معاونین وزرا داشته‌ام و همچنان این اهتمام نسبت به استان ما وجود دارد و امیدواریم همچنان مسیر رشد استان پر شتاب ادامه داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: راه حل این کار، وحدت و اتحاد همه ما با یکدیگر است.

وی در ادامه به بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه تفسیر قرآن کریم و معرفی چند کتاب از جمله «تفسیر راهنما روشی نو در ارائه مفاهیم و موضوعات قرآن»، «فرهنگ قرآن کلید راهیابی به موضوعات و مفاهیم قرآن کریم» و «دائرة المعارف قرآن کریم» که توسط مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده پرداخت.

کد خبر 6251238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha