۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۰:۱۱

در گفت وگو با مهر بیان شد:

اختصاص ۴۵ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه به کشت محصولات کشاورزی

اختصاص ۴۵ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه به کشت محصولات کشاورزی

دهدشت_ رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: ۴۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصولات مختلف اختصاص خواهد یافت.

کیومرث روزیان در گفت و گو با مهر، افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، شهرستان کهگیلویه با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند به دنبال افزایش سطح زیر کشت و بهره‌وری در حوزه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، در این سال زراعی، ۴۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصولات مختلف اختصاص خواهد یافت که شامل ۳۱ هزار هکتار گندم آبی و دیم، ۱۳ هزار هکتار جو و ۷۰۰ هکتار کلزا است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به نیازهای کشاورزان، ۱۱ هزار تن کود شیمیایی به شهرستان اختصاص یافته که تاکنون ۱۵ درصد آن توزیع شده است.

وی افزود: تا آغاز فصل کشت، تمامی کود مورد نیاز کشاورزان تأمین و توزیع می‌شود.

روزیان با بیان اینکه در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی، شهرستان کهگیلویه با ۶۰۰ دستگاه تراکتور فعال، آماده‌ی پشتیبانی از کشاورزان در فصل کشت است، گفت: همچنین، تلاش می‌شود سوخت مورد نیاز این تراکتورها به بهترین نحو تأمین شود.

روزیان همچنین به تعداد کشاورزان فعال در شهرستان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۳ هزار کشاورز در سامانه پهنه‌بندی اراضی ثبت نام شده‌اند و نهاده‌های شیمیایی بر اساس این سامانه بین آن‌ها توزیع می‌شود.

وی در خصوص تأمین آب، تأکید کرد: وظیفه جهاد کشاورزی توزیع آب نیست و تأمین و انتقال آب بر عهده آب منطقه‌ای است.

روزیان افزود: تاکنون هیچ آبی توسط شرکت آب منطقه‌ای در سطح شهرستان کهگیلویه تأمین نشده و تمامی پمپاژهای عمومی و چاه‌های کشاورزی با بودجه عمرانی جهاد کشاورزی احداث شده‌اند.

روزیان در پایان اشاره کرد: تنها سدی که در تاریخ کهگیلویه به مرحله آب‌گیری رسیده، سد کوهبرد است که تمامی عوائد آن در خود شهرستان استفاده می‌شود و این سد نیز توسط جهاد کشاورزی احداث شده است.

کد خبر 6251323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha