۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۶:۳۶

مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد:

۹۴ کیلومتر از خطوط انتقال آب صالح‌آباد نیازمند اصلاح و بهسازی است

۹۴ کیلومتر از خطوط انتقال آب صالح‌آباد نیازمند اصلاح و بهسازی است

مشهد- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صالح‌آباد گفت: ۹۴ کیلومتر از خطوط انتقال آب صالح‌آباد نیازمند اصلاح و بهسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آگاه شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه در شهرستان صالح‌آباد ۳۸۹ کیلومتر خط انتقال آب وجود دارد، اظهار کرد: ۹۴ کیلومتر از این خطوط نیازمند اصلاح و بهسازی است.
مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد افزود: از مجموع ۲۲۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب در شهرستان صالح آباد، ۵۵ کیلومتر آن نیازمند بازسازی است.
بازسازی شبکه توزیع آب صالح آباد نیازمند ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار است
وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی این ۵۵ کیلومتر شبکه توزیع که تأمین آب شرب ۲۰ روستا را برعهده دارد، حدود ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
آگاه مقایسه میزان بهره‌برداری و مصرف آب شرب در یک سال گذشته در شهرستان صالح آباد اظهار کرد: در همین مدت حدود ۵۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی سالم به علت فرسودگی شبکه از طریق بروز اتفاق یا سرریز هدر رفته است.
۱۳ هزار و ۱۳۰ اشتراک آب در صالح آباد
مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۱۳۰ اشتراک آب در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستان صالح آباد افزود: آب شرب سالم مورد نیاز برای این میزان مشترک از طریق ۲۷ حلقه چاه، هفت قنات و ۹ چشمه تأمین می‌شود.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۸۱ مخزن با حجم ۱۲ هزار و ۵۲۰ مترمکعب در شبکه آبرسانی شهرستان صالح آباد در حال بهره‌برداری رسید.
آبرسانی به ۳۷ روستا در صالح آباد با تانکر
آگاه با بیان اینکه تأمین آب شرب برخی از روستاهای این شهرستان از طریق آبرسانی با تانکر انجام می‌شود اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۳۷ روستای صالح آباد با تانکر آب رسانی شدند که در این راستا شش هزار و ۷۹۲ متر مکعب آب شرب بهداشتی از طریق ۵۶۶ سرویس حمل آب تانکری تأمین شد.
مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد تعویض ۸۵۲ کنتور را از دیگر خدمات آبفای صالح آباد بیان کرد و افزود: در این راستا به منظور کمک به مشترکین کم برخوردار، محروم و … بیش از ۴۱ میلیارد ریال هزینه شد.
۲۰ کارگاه در حوزه آبرسانی در ۱۵ روستای صالح آباد فعال است
وی با بیان اینکه در راستای تقویت شبکه، تأمین و انتقال آب شرب سالم، پروژه‌های محرومیت‌زدایی از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است تصریح کرد: هم اکنون با هدف بهره‌مندی مردم از آب شرب سالم و پایدار، ۲۰ کارگاه در سطح شهرستان فعال است که از این تعداد ۱۵ کارگاه، پیشرفت فیزیکی ۷۵ تا ۸۰ درصدی دارند.
آگاه از قنات‌ها و چشمه‌ها به عنوان منبع تأمین ۴۵ درصد آب مورد نیاز شهرستان صالح آباد یاد کرد و افزود: همین مساله موجب شده است تا با توجه به کاهش میزان نزولات جوی در سال‌های گذشته با چالش‌ها و مشکلاتی در زمینه تأمین آب شرب سالم مواجه شویم.
مدیریت مصرف نیازمند فرهنگ سازی است
مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد فرهنگ سازی در جهت مدیریت مصرف را یکی از مهمترین و ضروری‌ترین راهکارها برای کاهش مصرف آب بیان کرد و افزود: ارائه محتواهای مناسب در فضای مجازی و برگزاری جشنواره‌هایی در سطح مدارس، مساجد و … از مهمترین اقداماتی است که در راستای مدیریت بهینه مصرف انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حالی که در تابستان ۱۴۰۲ شاهد نوبت‌بندی آب و قطع آن در ساعاتی از شبانه‌روز بودیم ولی با انجام اقداماتی مانند مهندسی مجدد چاه‌ها، واردکردن مخزن و وارد مدار شدن شیر فلکه ۴۰۰ تابستان امسال را با پایداری آب ۲۴ ساعته پشت سر گذاشتیم.
کد خبر 6251329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha