۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۶:۴۹

نماینده ولی فقیه در مازندران:

برخی صنایع مازندران زمین خورده است

برخی صنایع مازندران زمین خورده است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برخی صنایع استان نظیر پنبه به دلیل وجود مافیای واردات زمین خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی سه شنبه شب در شورای زکات استان افزود: زکات یک ظاهر مادی و سرّ معنوی دارد و طبق روایات برخی از خشک‌سالی و قحطی‌ها تحریم زمین است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حرفمان تأثیر داشته باشد اول خودمان باید عمل کنیم زیرا دو انفاق واجب عبادی مالی به نام خمس و زکات داریم، اگر ما عامل باشیم حرفمان در دیگران تأثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه روستا خزینه خداست، خاطرنشان کرد: روستا باید مولد باشد، دام، زراعت و باغ آنجاست و اگر نیست تقصیر ماست که روستاها را خشک و روستاییان را وادار به هجرت کردیم و حاشیه‌نشینی در پی آن به‌وجود آمده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زمین خوردن صنعت دام و پنبه مازندران افزود: چقدر از این صنایع زمین به‌خاطر مافیای واردات، نفوذی‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زمین خورده است.

این مسئول عنوان کرد: الحمدالله تولیدات گندم امسال نسبت به گذشته بیشتر است ولی در رابطه با بذر سال گذشته خیلی مشکل داشتیم و اگر آب‌ها را مهار کنیم و بذرهای درست و به موقع در اختیار کشاورز بگذاریم خوب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: مشکل سوخت کشاورزان را حل کنید زیرا قیمت‌های کود و سم سرسام‌آور است و کود کشاورزی آزاد در خود انبار تعاونی‌ها یافت می‌شود و ما زمین‌های خوبی برای تولید بذر داریم و لازم نیست جهاد کشاورزی بذر کشاورزی از استان فارس وارد کرد.

وی با بیان اینکه تشویق و جریان‌سازی زکات خوب است و باید صورت پذیرد، عنوان کرد: زکات یک مصرف عام دارد فقط متعلق به فقرا نیست و کشور و روستا را می‌تواند آباد کند، البته فقرا را نباید فراموش کرد و باید اولویت اول باشند.

کد خبر 6251343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha