۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۹

توسط انتشارات هیلا؛

«جانِ‌وَر» به کتابفروشی‌ها آمد

«جانِ‌وَر» به کتابفروشی‌ها آمد

مجموعه‌داستان «جانِ‌وَر» نوشته علی صالحی بافقی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌داستان «جانِ‌وَر» نوشته علی صالحی بافقی به‌تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

علی صالحی بافقی نویسنده این‌کتاب، متولد ۱۳۵۴ است و پیش‌تر مجموعه‌ داستان «فلامینگوهای بختگان» را سال ۱۳۹۸ با ۸ داستان توسط نشر مرکز منتشر کرده است. او مجموعه‌داستان دیگری نیز دارد که همان‌سال توسط نشر مرکز با همان‌تعداد داستان و عنوان «چیدن یال اسب وحشی» منتشر شد. دیگر اثری که این‌نویسنده در کارنامه دارد، مجموعه‌شعر «من یک دوزیستم» است.

مجموعه‌داستان «جانِ‌وَر» دربرگیرنده ۹ داستان کوتاه است که فضای سوررئال دارند و صالحی در آن‌ها به معضلات اجتماعی و اخلاقی پرداخته است.

مجموعه پیش‌رو دربرگیرنده ۹ داستان با این‌عناوین است: «اسپری قهوه»، «باغ‌وحش شخصی»، «دیازپامِ ده»، «گورکن‌ها»، «پارک حیوانات خانگی»، «پرندگی»، «انجمن امواتِ زنده»، «ناپدیدشدن امیر گشتاسب جمشیدپور» و «هِی تو آپولو!».

در قسمتی از داستان «گورکن» از این‌کتاب می‌خوانیم:

گوشی را چپاندم توی جیبم. سنگ لحد را به بدبختی بلند کردم و ایستاده تکیه‌اش دادم به دیواره قبر تا بتوانم چیزهایی را که بچه‌ها می‌خواهند بگیرم. کفن تکه‌تکه شده بود. دستم را گرفتم جلوِ دماغ و دهانم و چشم‌هایم را بستم. بو و کثافت شکم و پهلوها از همه بدتر بود. توانستم فقط یک نگاه بیندازم و چشم چرخاندم سمت صورتش. برف بیشتر شده بود و روی سنگ و توی قبر می‌نشست. انگار پوست و گوشت صورت را یا یک چاقوی میوه‌خوری کُند به‌سختی تکه‌تکه کَنده باشند. یکی از چشم‌هایش سر جاش بود، ولی چشم دیگر را گورکن‌ها از جا درآورده بودند و خورده بودند.

این‌کتاب با ۱۵۹ صفحه، شمارگان ۲۷۵ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6251494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha