۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵

زاکانی: بزرگترین موضوع برای رفع آلودگی هوا برقی سازی تهران است

زاکانی: بزرگترین موضوع برای رفع آلودگی هوا برقی سازی تهران است

شهردار تهران گفت: بزرگترین چیزی که می‌تواند در رفع آلودگی هوا کمک کند برقی سازی وسایل عمومی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: بزرگترین چیزی که می‌تواند در رفع آلودگی هوا کمک کند برقی سازی وسایل عمومی است. امروز ۳۴ درصد حمل و نقل عمومی و ۶۶ درصد حمل و نقل شخصی است که این باید برعکس شود. بخشی از اتوبوس‌های برقی وارد شده اکنون در گمرک قرار دارد.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره رایگان شدن اماکن ورزشی برای معلولان بیان کرد: ما که همه وجودمان برای معلولان است. حتماً ایران پیگیری می‌کنم.

شهردار تهران در رابطه با واردات اتوبوس‌های برقی بیان کرد: بخشی از اتوبوس‌های برقی در گمرک است و در حال ورود است. هم اکنون عدد دقیق واردات اتوبوس‌های برقی در ذهنم نیست ولی تعدادی از خودروهای شخصی داخل گمرک است و بخشی از اتوبوس‌ها و تراموا هم دارد وارد می‌شود.

وی افزود: دو رام سه‌واگنه تراموا وارد تهران می‌شود تا هم تست شود و هم زیرساخت‌های آن آماده شود.

شهرداری تهران در خصوص خرید خانه شهید رئیسی به عنوان موزه بیان کرد: خانه شهید رئیسی را در دستور خرید گذاشته‌ایم و کارهای آن دارد انجام می‌شود.

وی درباره ورود سازمان بازرسی به موضوع قرارداد با چین، تصریح کرد: آن قرارداد هیچ ابهامی ندارد و شفاف است، لذا هر چیزی که در این مورد به ما منعکس کردند ما پاسخش را دادیم.

کد خبر 6251646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha