۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

زنجان جزو استان‌های برتر در تنوع زنجیره تولید صنعت نساجی کشور است

زنجان جزو استان‌های برتر در تنوع زنجیره تولید صنعت نساجی کشور است

زنجان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره به فعال بودن حدود ۹۰ واحد در زمینه صنعت نساجی در استان گفت: زنجان جزو استان‌های برتر از نظر تنوع زنجیره تولید در صنعت نساجی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی فرد در جلسه بررسی وضعیت صنعت نساجی استان در محل صنعت، معدن و تجارت استان، بیان داشت: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در استان در صنعت نساجی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ واحد در زمینه صنعت نساجی در استان زنجان فعال است، اظهار کرد: زنجان جزو استان‌های برتر از حیث تنوع زنجیره تولید در صنعت نساجی کشور است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: با نظر مساعد رئیس کل دادگستری و دادستان زنجان در راستای اختصاص زمین زراعی شاهد رونق بخش کشاورزی در این زمینه و نیز تکمیل زنجیره ارزش صنعت نساجی برای اولین بار در استان خواهیم بود.

گلشنی فرد تاکید کرد: سالانه ۲۰۰ هزار تن پنبه مورد نیاز کشور است که ۷۰ هزار تن تولید داخلی و مابقی از طریق واردات تأمین می‌شود.

وی گفت: حدود ۲۰ درصد از درخواست ارز مربوط به تأمین مواد اولیه صنایع استان مربوط به واردات پنبه است که با تولید آن در استان شاهد ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، به وجود واحدهای بزرگ نساجی در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه قابلیت تولید پنبه در استان زنجان وجود دارد می‌توان با کشت این محصول از واردات آن از کشورهایی همچون ازبکستان جلوگیری کرده و مواد اولیه واحدهای تولیدی را تأمین کنیم.

گلشنی فرد تاکید کرد: لازمه تکمیل زنجیره صنعت نساجی زنجان فراهم کردن زمینه کشت پنبه در استان است و بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مقرر شده زمین زراعی برای این منظور اختصاص یابد.

کد خبر 6251723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha