۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۸

عضو شورای شهر یزد:

آموزش شهروندی در یزد نیازمند توجه بیشتر است 

آموزش شهروندی در یزد نیازمند توجه بیشتر است 

یزد- عضو شورای شهر یزد، آموزش شهروندی به‌ویژه برای کودکان را نیازمند توجه بیشتر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر پارساییان روز چهارشنبه در صحن علنی این شورا گفت: شهر دارالعباده یزد از گذشته دارای فرهنگ خاص خود بوده و باید به گونه ای فعالیت شود تا مردم از زندگی در شهر میراث جهانی یزد لذت برده و این فرهنگ حفظ شود.

وی ادامه داد: در برخی از موضوعات شهری دچار مشکلات و کم کاری هایی هستیم و یکی از این موارد نیز آموزش شهروندی و آموزش های فرهنگ شهری همسان با فرهنگ دارالعباده یزد است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مردم یزد، پویا و آگاه هستند و با توجه به صنعتی شدن یزد و افزایش سکونت و حضور مهاجرین و نیروهای کار، باید در زمینه آموزش فرهنگ شهروندی اقدام شود.

پارساییان ادامه داد: رشد هزینه های خدمت رسانی شهرداری یزد نیز افزایش سرسام آوری نسبت به قبل داشته و اگر آموزش های لازم به مردم داده نشود قطعاً هزینه و بار مالی آن بر روی دوش خود مردم خواهد بود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۵ مجموع اعتبار آموزش شهروندی ۵۰ میلیارد ریال بود که این مبلغ در سال جاری نیزهمچنان ثابت مانده و برای بهتر شدن فضای بصری وشهری نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم و لذا از اعضای شورای شهر درخواست دارم در تخصیص اعتبارات پیش بینی ها لازم را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: برنامه ریزی ها باید بر اساس چشم انداز ۲۰ سال آینده و آموزش ها نیز مداوم و اجرایی باشد و باید فرهنگ شهر میراث جهانی یزد که به عنوان یادگار گذشتگان به ما ارث رسیده همچنان حفظ شده و گسترش یابد.

کد خبر 6251754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha