۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی:

۱۷ هزار کودک از برنامه‌های «اردوگاه خاتون» مشهد بهره‌مند شدند

۱۷ هزار کودک از  برنامه‌های «اردوگاه خاتون» مشهد بهره‌مند شدند

مشهد- مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی گفت: از سال 1397 تا کنون ۱۷ هزار کودک زیر 12 سال در برنامه‌ های مهارتی و تربیت دینی «اردوگاه خاتون» مشهد آموزش دیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه دژبرد با بیان اینکه «اردوگاه خاتون» سال ۱۳۹۷ با هدف افزایش نشاط اجتماعی و فعالیت‌های تفریحی بانوان و دختران نوجوانِ در دل باغات آستان قدس ایجاد شد، اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی این مرکز تا کنون ۱۷ هزار کودک زیر ۱۲ سال در برنامه‌های مهارتی و تربیت دینی این اردوگاه آموزش دیدند.
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این اردوگاه با هدف افزایش نشاط اجتماعی در فضایی امن و مفرح، بانوان و کودکان را به ورزش و طبیعت گردی تشویق تصریح کرد: فعالیت‌های اردویی با هدف تخلیه مثبت هیجانات کودکان و نوجوانان و فراهم کردن شرایطی برای افزایش آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی از طریق بازی‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در راستای تقویت سلامت جسم و روان دختران و کودکان در این مجموعه انجام می‌شود.
وی، برگزاری اردوهایی با نام رضوانه و طبیعت گردی در فضای تالار رضوانه باغ اردوگاه و مزرعه مهارتی را از جمله برنامه‌های در حال انجام بیان کرد و افزود: در این اردوها فرزندانمان علاوه بر آموزش‌های مهارتی و تجربه‌های فردی و گروهی، یک سری آموزش‌های اجتماعی و سبک زندگی رضوی، آشنایی با سیره اهل بیت (ع)، خداشناسی و امام شناسی را در دورهمی‌ها و برنامه‌های تفریحی در قالب اردوها و کلاس‌هایی که در اوقات فراغت برگزار می‌کنیم، آموزش می‌بینند.
دژبرد با بیان اینکه به نام مبارک ثامن الحجج علیه السلام در تالار رضوانه ۸ غرفه مشخص و تقسیم بندی شده است گفت: افراد پس از ورود به این غرفه‌ها به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و کودکان در هر یک از غرفه‌ها آموزش‌هایی را تجربه می‌کنند که این آموزش‌ها شامل کاشت گل و گیاه، قصه‌های قرآنی، کاردستی‌های با وسایل دور ریختنی و بازیافتی است.
وی خاطرنشان کرد: در قسمت قصه‌های قرآنی، بحث امام شناسی و خداشناسی در قالب قصه و بازی به بچه‌ها آموزش داده می‌شود که مجموعه این فعالیت‌ها و برنامه‌ها رویکرد دینی در تربیت کودکان را دنبال می‌کند.
کد خبر 6251832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha