۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸

هدایت مطرح کرد؛

احتمال جابه‌جایی ترمینال جنوب/ جزییات بازآفرینی محله نفرآباد

احتمال جابه‌جایی ترمینال جنوب/ جزییات بازآفرینی محله نفرآباد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از احتمال جابه‌جایی ترمینال جنوب خبر داد و جزییات بازآفرینی محله نفرآباد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی هدایت در حاشیه بازدید از پروژه‌های بازآفرینی محله نفرآباد گفت: محله نفر آباد دارای ۵۰۸ پلاک است که از این تعداد ۲۰۰ پلاک توسط شهرداری تهران تملک شده و هدف اصلی ما این است که مردم در روند نوسازی نفر آباد در کنار شهرداری مشارکت داشته باشند.

وی در خصوص روند اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده نیز گفت: سال گذشته تنها ۳۰۰ فقره تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده داده شده که در حقیقت همکاری بانک‌ها در این حوزه بسیار کاهش پیدا کرده و به حداقل رسیده در حالی که در قانون جهش مسکن، بانک‌ها تکلیف دارند و باید در جریان نوسازی نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بیان داشت: محدوده ۱۳ هکتاری نفرآباد از محله‌های تاریخی است که در گذشته به دلیل بی‌توجهی هر روز وضعیت بدتری را تجربه می‌کرد. اما در دوره ششم مدیریت شهری به سه موضوع اساسی در روند بازآفرینی این محله توجه جدی شد تا ساکنانی که به دلیل حضور گسترده اتباع و ایجاد مشکلات و معضلات اجتماعی از این محله رفته بودند، به محله بازگردند و از سوی دیگر با برداشتن موانع شهرسازی از سر راه مردم ظرفیتی ایجاد شد که مردم نسبت به نوسازی خانه‌های خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تهیه و ابلاغ طرح بازآفرینی محله نفرآباد گفت: فرسودگی عمیقی در نفرآباد ایجاد شده بود که مداخله مستقیم سازمان نوسازی را می‌طلبید. بی‌تردید اگر مردم، دولت و شهرداری در این روند کنار یکدیگر قرار بگیرند بازآفرینی به شکل درست آن شکل خواهد گرفت. بازآفرینی محله نفرآباد الگوی مناسبی در کشور شده چراکه این سه ضلع در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. شهرداری در این محله با هدف ارتقا سرانه‌های خدماتی، پروژه‌های خدماتی را اجرا کرده که ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره طرح تحولی پهنه جنوبی تهران اظهار داشت: این طرح توسط مناطق جنوبی تهران در حوزه‌های مختلف در حال تهیه است که در قالب آن یکی از پیشنهادات جابه‌جایی ترمینال جنوب است که تا سه ماه آینده به مراحل بررسی خواهد شد. این طرح منطبق با طرح‌های بالادستی است و با هدف ایجاد تحول در جنوب تهران تهیه خواهد شد.

آغاز اجرای پروژه‌های مسکن اسلام آباد از یک ماه آینده / افتتاح پارکینگ مینابی؛ هفته آینده

وی ادامه داد: پروژه‌های مسکن محدوده اسلام آباد در منطقه دو از یک ماه آینده آغاز خواهد شد و در کنار این کارهای اساسی در یک سری محدوده‌ها نیز مداخلات مستقیمی داشتیم. پارکینگ مینابی با ظرفیت ۴۸۸ خودرو در منطقه ۱۵ طی هفته آینده افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در تهران یک سری محله الگو داریم و یک سری محله الگوی جدید هم داریم ایجاد می‌کنیم، گفت: یکی از این محلات در منطقه ۱۹ به مقیاس ۱۲ هکتار است. در کل ۲۲ محله الگوی جدید برای تهران در نظر گرفته شده است که بخشی تهیه شده و بخشی در مرحله صدور پروانه و تهیه نقشه قرار دارند.

کد خبر 6251917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
      0 0
      محله نفر اباد جزو حریم اقا عبد العظیم حسنی س میباشد تمام اماکن فرسوده باید تخریب و به فضای سبز تبدیل شود