۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴

مرور خاطرات چند والیبالیست افتخارآفرین سال ها پس از دوران ورزشی

مرور خاطرات چند والیبالیست افتخارآفرین سال ها پس از دوران ورزشی

جمعی از بازیکنان سابق تیم ملی والیبال بانوان ایران و دارندگان تنها مدال برنز این رشته در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ بانکوک با مدیرعامل صندوق دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، در این نشست ژاله سیدهادی‌زاده، پری فردی، مهری خرازی، روحی پندنواز، لیلا امامی و همچنین عباس واحدی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق و میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال حضور داشتند.

واحدی: تکریم شما بزرگان و افتخارآفرینان رشته‌های مختلف ورزشی منجر به ترغیب هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان به ورزش می‌شود

عباس واحدی مدیرعامل صندوق در این دیدار گفت: صندوق حمایت خانه پیشکسوتان است و حضور شما در صندوق مایه خرسندی بنده و همکارانم می‌باشد.

وی با تاکید بر این موضوع که ارتقای سطح خدمات‌دهی به بزرگان و پیشکسوتان ورزش از جمله دغدغه‌های اصلی وزیر ورزش و جوانان است، افزود: هر چه حمایت و تکریمِ افتخارآفرینان ورزش از سوی مجموعه‌های متولی در ورزش و دیگر دستگاه‌ها بیشتر باشد و این توجه و تکریم توسط نسل نوجوان و جوان بیشتر دیده شود، انگیزه و اشتیاق آنان به ورزش افزایش خواهد یافت. در این بین علاوه بر توسعه ورزش بین جوانان، استعدادهای بیشتری بروز و ظهور می‌یابد و به تبع آن سکوهای بیشتری نیز در میادین بین‌المللی ورزشی توسط جوانان عزیز کشورمان فتح خواهد شد.

مدیرعامل صندوق گفت: امیدوارم ارتباط هدفمند و مؤثری بین شما که از نسل گذشته هستید با جوانان و ورزشکاران نسل جدید در کلیه فدراسیون‌ها برقرار شود و تجربیات ارزنده‌تان به این عزیزان انتقال یابد. امروز بانوان ورزشکار با حجاب اسلامی توفیقات قابل توجهی را در مسابقات مختلف کسب می‌نمایند که افتخارآفرینی ایشان در المپیک اخیر گواه آن می‌باشد.

تقوی رئیس فدراسیون والیبال: ما میراث‌دار شما هستیم

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال نیز در این نشست گفت: متاسفانه در عرصه معرفی پیشکسوتان به خوبی عمل نشده و نسل جدید خیلی شناختی از بزرگان رشته خود ندارد.

وی تاکید کرد: والیبال حق شماست و باید آن را مطالبه کنید و فکر نکنید اگر مدیری قدردان شما نبود این حق شما ضایع شده است. شما یک روزی برای رفتن به مسابقات درخواست دادید و این شروع شما باعث رشد والیبال ما شد.

تقوی ادامه داد: شما صاحب فدراسیون والیبال هستید و ما مستاجر شما هستیم، ما شرایط را برای حضور بیشتر شما در خانه خود فراهم می کنیم تا شما راهنما و چراغ راه ما باشید. والیبال شما را فراموش نکرده ما میراث‌دار شما هستیم.

در پایان رئیس فدراسیون والیبال از بانوان حاضر در این نشست برای حضور در فدراسیون دعوت کرد.

پری فردی: هر زمان حالم خوش نیست به زمین والیبال می‌روم

پری فردی کاپیتان سابق تیم ملی والیبال بانوان در این نشست گفت: من در ۳ دوره بازی‌های آسیایی حضور داشتم و سال‌ها کاپیتان تیم ملی بودم. دوره‌های مختلف مربیگری و داوری را دیده‌ام و بازیکنان بسیاری را تربیت کرده‌ام. من عاشق والیبال هستم و هنوز وقتی حالم بد می‌شود به تماشای والیبال می‌روم زیرا زمین والیبال به من آرامش می‌دهد.

وی افزود: همواره آقایان ورزشکار پیشکسوت مورد توجه قرار می‌گیرند و من خوشحالم پس از سال‌ها صندوق باعث شد ما بانوان ورزشکار کنارِ هم جمع شویم و خاطرات سال‌های دور برایمان زنده شود.

مهری خرازی: ما بخشی از تاریخ ورزش این کشور هستیم

مهری خرازی بازیکن سابق تیم ملی والیبال نیز در این دیدار گفت: متاسفانه نسل جدید ما را نمی‌شناسد. ما بخشی از تاریخ ورزش این کشور هستیم. تاریخ را نباید فراموش کرد. کار زیبای دعوت از ما پس از ۶ دهه خستگی را از تن و جان ما به در کرد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که اصرار ما در آن روزها برای حضور در عرصه ورزش بین‌المللی باعث شد که راه برای زنان نسل‌های بعد نیز فراهم شود. ما را به فراموشی سپردن کار درستی نیست. از صندوق سپاسگزارم که پس از سال‌ها دوباره ما را دور هم جمع کرد. از تیم ما دوست عزیزمان مینا فتحی به رحمت خدا رفته که جایشان خالی است.

روحی پندنواز: ما با جان و دل بازی می‌کردیم

روحی پندنواز یکی دیگر از اعضای تیم والیبال ایران در بازی‌های آسیایی بانکوک نیز گفت: ما در آن دوران با دل و جان بازی می‌کردیم. یادم است برای حضور در بازی‌های آسیایی خودمان درخواست دادیم، زیرا به دلیل کمبود بودجه نمی‌خواستند ما را به این مسابقات اعزام کنند، بعد از اعلام موافقت یک ماه در آبادان اردو برایمان گذاشتند و خوشبختانه رفتیم و مدال کسب کردیم.

لیلا امامی: دختران ما بسیار بااستعداد هستند

لیلا امامی بازیکن سابق تیم ملی والیبال نیز در این نشست گفت: من از کودکی عاشق ورزش بودم و در رشته‌های والیبال، بسکتبال و تنیس‌ روی‌میز فعالیت می‌کردم. آن زمان که ما والیبال بازی می‌کردیم، برخی تیم‌های کشورهای دیگر حتی اصول اولیه والیبال را نمی‌دانستند. دختران ما بسیار با استعداد هستند و باید به آن‌ها بیشتر توجه کرد و مسیر رشد آن‌ها را هموار ساخت.

وی ادامه داد: پس از پاره شدن مینیسک پایم ورزش را کنار گذاشتم و خیلی از هم‌تیمی‌هایم باخبر نبودم، خوشحالم فرصتی فراهم شد که پس از سال‌ها دوباره کنارشان باشم. امامی اظهار امیدواری کرد که این نشست‌ها و دیدارها استمرار یابد.

کد خبر 6251922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha