۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸

مانور «ساعت صفر» با سناریوی زلزله ۵ ریشتری در قزوین برگزار شد

مانور «ساعت صفر» با سناریوی زلزله ۵ ریشتری در قزوین برگزار شد

قزوین- سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین از برگزاری مانور ساعت صفر با پیش فرض زلزله ۵ ریشتری و بدون اطلاع قبلی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر صبوری غیاثوند در مانور شبیه‌سازی زلزله، «ساعت صفر» اظهار کرد: مانور ساعت صفر با پیش فرض زلزله ۵ ریشتر، بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان به منظور تمرین و آمادگی هر چه بیشتر و حضور به موقع در امدادرسانی در محمود آباد قدیم، برگزار شد.

وی افزود: بر اساس این مانور، زلزله‌ای با قدرت ۵ ریشتر و با فرض تخریب ۱۰۰ دستگاه منزل مسکونی، روستای محمودآباد قدیم را لرزاند.

صبوری غیاثوند ادامه داد: با توجه به تخریب بالا در این زلزله تمامی استان به صورت آماده‌باش کامل قرار گرفت و بلا فاصله تیم‌هایی از شعب آبیک، البرز و قزوین در بخش عملیاتی به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه، تیم‌های اعزامی‌به محل حادثه در مرحله نخست میزان خسارت در منطقه را مورد بررسی قرار دادند در ادامه گفت: امدادرسانی به افراد حادثه دیده، استفاده از تیم‌های جست و جو با کمک سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های زنده‌یاب و … از جمله اقدامات دیگر انجام شده در این مانور بود.

وی افزود: در این مانور افراد زنده شناسایی شدند و خدمات تریاژ و انتقال مصدومین از طریق آمبولانس‌های هلال احمر نیز صورت گرفت و همچنین اردوگاه اسکان اضطراری جهت اسکان موقت آسیب دیدگان احتمالی نیز، برپا شد.

صبوری غیاثوند اشاره کرد: همکاری بین بخشی، سنجش توان عملیاتی، به روز بودن تجهیزات عملیاتی، افزایش سطح علمی و عملیاتی و سنجش سرعت و دقت عمل از جمله اهداف برگزاری این مانور بود که امیدواریم با برگزاری مداوم و مستمر اینگونه مانورها نقاط ضعف و قوت، شناسایی شده و راستی آزمایی تجهیزات و سنجش میزان آمادگی نیروهای عملیاتی نیز صورت گیرد تا بتوانیم در مواقع لزوم به بهترین شکل عمل کنیم.

کد خبر 6251962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha