۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵

در هم‌اندیشی تدوین آیین‌نامه‌های برنامه هفتم بررسی شد؛

تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان

تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان

‌نشست هم اندیشی تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان بین‌المللی و ایرانی خارج از کشور با حضور جمعی از صاحب‌نظران و فعالانی از اندیشکده‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان راست جمهوری، نخستین نشست هم‌اندیشی در حوزه برنامه هفتم پیشرفت با هدف تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی بندهای الف و پ ماده ۹۸ برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان بین‌المللی و ایرانی خارج از کشور به همت دفتر سیاست‌گذاری و با حضور تنی چند از اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه در محل این معاونت برگزار شد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با برنامه هفتم پیشرفت، برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با حضور صاحبنظران و اندیشکده‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

در این نشست محورهایی مختلفی همچون «چالش‌های پیش روی نخبگان بین‌المللی و نخبگان ایرانی خارج از کشور جهت توسعه همکاری‌های علمی، اقتصادی و فناوری»، «حمایت‌های کنسولی درخصوص تردد»، «تعریف مدل‌های همکاری با نخبگان ایرانی خارج از کشور و نخبگان بین‌المللی» مورد بحث قرار گرفت. همچنین نمایندگانی از مرکز رصدخانه مهاجرت ایران، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و اساتید دانشگاه الزهرا (س) به همراه نمایندگان معاونت سیاستگذاری معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی به گفت‌وگو پرداختند.

در ادامه، مسائلی مانند سرمایه‌گذاری و انتقال اموال نخبگان به داخل، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و متخصصان در انجام طرح‌های پیشران و کلان ملی، نحوه همکاری در انتقال فناوری و آموزش‌های به‌روز دانشگاهی، مشکلات مربوط به بیمه‌های درمان و مسائل مربوط به تردد بین‌المللی و الزامات کنسولی ایشان در کنار ایجاد فضای کاری و در نظر گرفتن مشوق‌های مالی لازم برای ایشان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

کد خبر 6252008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha