۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۴۸

دادستان عمومی و انقلاب همدان اعلام کرد:

متهمان فروش امتیاز وام بانک رسالت و مشروبات الکلی دستگیر شدند

متهمان فروش امتیاز وام بانک رسالت و مشروبات الکلی دستگیر شدند

همدان ـ دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: متهمان فروش امتیاز وام بانک رسالت و مشروبات الکلی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس نجفی، بعد از ظهر روز چهارشنبه در نشست شورای قضائی استان همدان از بازداشت ۱۳ نفر از متهمان پرونده مسمومیت ناشی از شرب خمر و مشروبات الکلی آلوده خبر داد و اظهار کرد: به دلیل آلوده بودن این مشروبات به متانول، ۹۶ نفر در همدان دچار مسمومیت شده‌اند که تاکنون متأسفانه ۱۱ نفر نیز فوتی داشتیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان افزود: دستورات لازم مبنی بر رسیدگی فوری این پرونده و مجازات عاملین و شناسایی و دستگیری متهمین و سایر عوامل و توزیع کنندگان به مراجع ذی‌صلاح صادر شده است.

وی در ادامه از بازداشت ۲۴ نفر از متهمان پرونده اخلال نظام بانکی با عنوان فروش امتیاز وام بانک رسالت همدان خبر داد.

نجفی افزود: از این تعداد، ۳ نفر از گردانندگان اصلی این پرونده هستند و تاکنون بیش از ۱۴۴۳ نفر از مالباختگان، شکایت خود را به مراجع قانونی ارائه نموده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با تاکید بر اینکه تحقیقات گسترده پیرامون این موضوع در جریان است، گفت: طبق برآوردها، در این پرونده حدود ۲۸۷ میلیارد تومان از افراد کلاهبرداری صورت گرفته که البته این رقم قطعی نیست و با توجه به گستردگی تخلفات و افزایش مالباختگان، امکان افزایش این مقدار وجود دارد.

نجفی در پایان تصریح کرد: با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، سوابق ثبتی، اموال و حساب‌های متهمان، شناسایی، ردیابی و مسدود شده و دستورات لازم به منظور تحقیقات گسترده پیرامون موضوع صادر شده است و تلاش می‌کنیم که ان‌شاءالله بزودی عدالت در این مورد برقرار شده و ضررهای مالباختگان جبران گردد.

کد خبر 6252032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha