۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

معاون اجتماعی دادگستری استان البرز عنوان کرد؛

البرز پنجمین استان کشور از نظر حجم فرونشست زمین

البرز پنجمین استان کشور از نظر حجم فرونشست زمین

کرج- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز گفت: البرز از نظر فرونشست زمین پنجمین استان کشور و از نظر «ریسک جمعیتی بالای در معرض فرونشست» چهارمین استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرید نجف نیا روز چهارشنبه در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم البرز که سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری کل استان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبات نشست پیشین با دستور جلسه «ساماندهی اتباع بیگانه» بیان کرد: بر اساس یکی از مصوبات این نشست اتحادیه صنف مشاورین املاک شهرستان کرج اعلام کرده است که در حال حاضر برای ثبت قرارداد اتباع خارجی استعلام‌های لازم توسط این اتحادیه از اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی انجام می‌شود.

وی با اشاره به گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی توسط اداره کل صمت با همکاری دستگاه‌های ذیربط اضافه کرد: در این راستا ۱۰۰ پرونده گزارش تهیه و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است؛ همچنین به منظور انجام نظارت‌های لازم با توجه به ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه و مهاجرین خارجی در مکان‌های مرتبط با تولید و عرضه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، صدور ۷۴۸ اخطار، ۷۶ مورد پلمب و ۸۹ مورد معرفی به مراجع قضائی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با اشاره به شناسایی، ساماندهی و تعیین تکلیف کودکان کار و متکدی تبعه خارجی در سطح استان به عنوان یکی دیگر از مصوبات نشست پیشین خاطرنشان کرد: مجری این مصوبه شهرداری کرج است که از ابتدای سال جاری تا اوایل مرداد ماه ۸۵ نفر کودک کار و ۴۴۲ نفر اتباع از سطح خیابان‌های شهر جمع آوری و به دستگاه‌های مربوطه تحویل شده‌اند.

نجف نیا با بیان اینکه البرز از نظر فرونشست زمین پنجمین استان کشور و از نظر «ریسک جمعیتی بالای در معرض فرونشست» چهارمین استان است، گفت: متوسط فرونشست زمین در البرز بین ۳ تا ۴ سانتیمتر در سال اما در برخی مناطق شهری مانند مهرشهر و کمالشهر این میزان ۶ تا ۷ سانتی‌متر بوده و در دشت‌های غربی استان مانند نظرآباد بین ۲۷ تا ۲۸ سانتیمتر برآورد شده است. همچنین دشت‌های کرج، هشتگرد و اشتهارد از جمله مناطق البرز هستند که طبق مطالعات سازمان نقشه برداری کشور سالانه بین ۲۴ تا ۳۰ سانتی متر فرونشست دارند.

کد خبر 6252069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha