۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۵

بازرس کل استان کرمان:

سازمان بازرسی موانع را از سرراه فعالان اقتصادی کرمان بر می‌دارد

سازمان بازرسی موانع را از سرراه فعالان اقتصادی کرمان بر می‌دارد

کرمان_بازرس کل استان کرمان گفت: سازمان بازرسی با حفظ مرزهای قانونی موانع را از سرراه مدیران واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی بر می دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دادخدا سالاری، روز چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان کرمان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با تأکید بر پشتیبانی سازمان بازرسی از سربازان عرصه‌های اقتصادی در استان کرمان گفت: باید به سوی مرجعیت و متولی سازی پیش رویم تا سازمان‌ها نقش و اختیارات مرجعیت را داشته باشند و متولیان هر اقدام نیز مشخص شوند و بر این اساس بتوان راهکارهای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان را با سرعت تدوین و اجرایی کرد.

وی افزود: در اینجا آمده‌ایم که بیماری به عنوان اقتصاد استان را مداوا کنیم و این بیمار در کماست و باید به قید فوریت به او کمک کرد؛ و راهکار اصلی این است که در همه حوزه‌ها مرجعیت سازمانی داشته باشیم و هر دستگاه به میزان مسئولیت خود، اختیارات و ابزار در اختیار داشته باشد.

سالاری، ضمن تاکید بر این مطلب که متأسفانه در استان کرمان مطالبه گری بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: مجموعه اجرایی استان کار برای درمان اقتصاد استان را آغاز کرده‌اند، اما راه طولانی در این زمینه در پیش داریم.

مدیرکل بازرسی استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان رتبه اول تولید کاتد مس، رتبه اول تولید محصولات جالیزی و کشاورزی، رتبه اول تولید فولاد و متعلقات آن را دارد، اما باید ببینیم که جایگاه ما در کشور کجاست؟ در سال‌های قبل رتبه ما ۳۱ کشوری بوده که اکنون با مطالبه گری حجت الاسلام و المسلمین علیدادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و فداکار استاندار کرمان این رتبه به حدود چهارم کشوری ارتقا یافته است، اما انتظار می‌رود که استان کرمان با وجود ظرفیت‌های خود به رتبه اول در این زمینه دست یابد.

وی ادامه داد: درست است که در بسیاری از حوزه‌ها در رتبه‌های اول کشور قرار داریم اما قله ما، مکتب حاج قاسم است که دنیا از او تأثیر گرفت و باید ببینیم آیا ما مدیران استانی توانسته‌ایم در کشور تأثیر بگذاریم، چقدر حرف ما در تهران خریدار دارد؟ چقدر نمایندگان ما در وضع قوانین تأثیر دارند؟

وی اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد تولیدات مس مربوط به استان کرمان است، اما باید ببینیم که استان کرمان چه میزان در مدیریت این مجموعه نقش دارد و در این حوزه باید مطالبه گری کنیم.

سالاری، تصریح کرد: کلان نگری در مسائل اقتصادی استان کرمان، نفی کننده اقدامات و تلاش‌های انجام شده و در دست انجام در این استان نیست و بیان کننده آن است که باید اقدام ویژه ای در این زمینه انجام شود.

وی گفت: سربازانی در حوزه‌های مختلف مشغول به جهاد هستند که باید به آنها کمک کنیم و این امر از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: مدیران از فرصت‌های مدیریتی برای کمک به توسعه استان کرمان استفاده کنند.

بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه سازمان بازرسی بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی، برنامه‌های خود را در حوزه‌های پیشگیری، نظارت حین اقدام (مصون سازی و ارتقای توان مدیریتی مدیران) و اقدامات سلبی متمرکز کرده است، از اقدامات مدیرکل سابق سازمان بازرسی استان نیز تقدیر کرد و گفت: در سازمان بازرسی بخش اندکی از موارد منجر به تشکیل پرونده می‌شود و در راستای پیشگیری از وقوع جرم در بیش از ۹۰ درصد موارد، تذکراتی جهت اصلاح امور به مدیران داده می‌شود.

سالاری، گفت: سازمان بازرسی تلاش می‌کند که موانع از سر راه مدیران برداشته شود و این اقدام به نحوی انجام می‌شود که مرزهای قانونی نیز حفظ شود و قانون شکنی صورت نگیرد.

بازرس کل استان کرمان افزود: آمده‌ایم که به مدیران واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی اعلام کنیم که پشتیبان شما هستیم تا این استان به جایگاه اصلی خود دست یابد؛ چرا که فاصله توسعه استان کرمان با برخی استان‌ها کیلومتری است و با پیاده رفتن نمی‌توان به هدف موردنظر رسید بلکه در این مسیر باید بدویم.

کد خبر 6252353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha