۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۲۱

مدیرکل آب منطقه ای سمنان:

۲۱ هزار متر مربع از حریم رودخانه‌های شاهرود رفع تصرف شد

۲۱ هزار متر مربع از حریم رودخانه‌های شاهرود رفع تصرف شد

شاهرود- مدیرکل آبفای استان سمنان گفت: از ابتدای سال قبل تاکنون ۲۱ هزار متر مربع از حریم رودخانه‌ها و عرصه‌های منابع آبی شهرستان شاهرود رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید احسانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌های شاهرودی به میزبانی اداره ارشاد این شهرستان از رفع تصرف رودخانه‌ها و حریم منابع آبی شهرستان شاهرود به عنوان یک اولویت از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال قبل تا کنون ۲۱ هزار متر مربع از حریم رودخانه‌ها و منابع آبی شهرستان شاهرود رفع تصرف شده است، افزود: ۱۱ هزار و ۹۰۰ متر مربع از ابتدای امسال تاکنون از حریم رودخانه‌های شهرستان رفع تصرف شده است.

مدیرکل آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه در سال گذشته نیز بالغ بر ۱۸ هزار ۵۰۰ متر مربع حریم رودخانه‌ها و منابع آبی شهرستان شاهرود رفع تصرف شد، گفت: سال گذشته با ۱۴ مورد ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و منابع آبی شهرستان برخورد صورت گرفته است.

احسانی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند برای کنترل مصرف چاه‌های کشاورزی از جمله راهبردهای شرکت آب منطقه‌ای سمنان برای مقابله با اضافه برداشت از چاه‌های کشاورزی است، ابراز کرد: نصب این کنتورها بر روی چاه‌های برقی استان در اولویت است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد چاه‌های آب در استان سمنان و شهرستان شاهرود مجهز به این کنتورها شده است، افزود: ۶۴۰ کنتور تاکنون بر روی چاه‌های کشاورزی شهرستان شاهرود نصب شده است.

مدیر آب منطقه‌ای سمنان از افت شدید آب‌های شهرستان شاهرود و استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: در دشت بسطام یکی از شدید ترین افت‌ها را با سالی ۸۵ سانتی متر روبرو هستیم همچنین افت میانگین سالانه آب منابع آبی استان سمنان ۷۵ سانتی متر است.

احسانی بیان کرد: این آمار به این معنی است که آب منابع آبی استان سمنان هر ساله ۷۵ سانتی متر پایین‌تر می‌رود و مهمترین عامل آن هم برداشت مازاد از واریز به چاه‌ها از طریق بارش‌ها و نزولات جوی در این شرایط خشکسالی است.

کد خبر 6252396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha