۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱:۰۸

روایت عراقچی از دیدارهایش با ولیعهد و وزیر خارجه عربستان

روایت عراقچی از دیدارهایش با ولیعهد و وزیر خارجه عربستان

وزیر امور خارجه با بیان اینکه گفت‌وگوهای مهمی با محمد بن سلمان داشته درباره دیدارش با همتای عربستانی گفت که ایران و عربستان می‌توانند با همدیگر امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در دور جدید سفرش به منطقه پس از سفر اخیرش به لبنان و سوریه روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه به ریاض پایتخت عربستان سعودی سفر کرد.

وی در این سفر چند ساعته با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و پس از آن هم با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به‌ویژه توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان به رایزنی پرداخت.

عراقچی در این باره در خصوص دیدارش با همتای عربستانی با بیان اینکه جغرافیا همواره ما را همسایه نگه می‌دارد و ایمان، همواره ما را برادر قرار می‌دهد، یادآور شد::ایران و عربستان با یکدیگر می‌توانند امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان بیاورند و این موضوع نیازمند سطح بالاتری از اراده سیاسی است.

وزیر خارجه عنوان کرد: خوشحالم که امروز اولین گام‌ها در یک مسیر طولانی را با همتای سعودی خود برداشتیم..

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه، محمد علی‌بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه عراقچی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره دیدارش با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تیز عنوان کرد: گفت‌وگوهای بسیار مهمی در موضوعات حیاتی که مورد نگرانی مشترک است با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان داشتم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی افزود: رژیم اسرائیل در حال بردن کل منطقه به سمت یک فاجعه است.

وزیر خارجه تصریح کرد: منطقه نیازمند هوشیاری، خردمندی، شجاعت و همکاری است تا بتواند این دوران پرچالش را بگذراند

عراقچی در مقصد دوم این سفر به‌منظور دیدار با مقامات قطر چهارشنبه شب وارد دوحه شد.

کد خبر 6252417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha