۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۲:۰۹

یک پژوهشگر رسانه: 

مخاطب شناسی نکته کلیدی و مهم در حوزه روایتگری رسانه است

مخاطب شناسی نکته کلیدی و مهم در حوزه روایتگری رسانه است

رشت _ یک پژوهشگر رسانه با تاکید بر لزوم صداقت محوری و ارائه اطلاعات درست در روایت گفت: مخاطب شناسی نکته کلیدی و مهم در حوزه روایتگری رسانه است.

به گزارش خبرنگار مهر الهه خوانساری شامگاه چهارشنبه در کارگاه مجازی با موضوع سوژه یابی و روایت‌گری «با تمرکز بر بهبود مهارت‌های کلیدی خبرنگاری» که به همت بسیج رسانه گیلان در راستای برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت برگزار شد، اظهار کرد: روایتگری در واقع انتقال خبر و پیام نیست بلکه قدرت داستان سازی در جلب مخاطب است که اهمیت دارد.

مشاور، مدرس و پژوهشگر رسانه به تشریح شیوه نامه‌ها و کلیدواژه‌های روایتگری در حوزه رسانه پرداخت و بیان کرد: مخاطب شناسی نکته کلیدی و مهم در حوزه روایتگری رسانه است با شناخت مخاطب می‌توان به نیازهای آن در بُعد رسانه به شیوه روایت پاسخ داد.

به اعتقاد خوانساری، قلم فرسایی در حوزه رسانه در قالب روایت باید در راستای نیاز، تفکر و اندیشه مخاطب باشد تا اثر بگذارد.

وی با اشاره به طبقه بندی مخاطب در حوزه رسانه افزود: مخاطب خاکستری در جامعه هدایت پذیر هستند و رسانه‌ها باید روی این افراد متمرکز شوند.

این پژوهشگر رسانه با اشاره به اهمیت هدف گذاری در ادبیات رسانه‌ای بیان کرد: هر خبر، روایت و داستانی باید هدف مشخصی را دنبال کند و روایت بدون هدف تأثیرگذار نخواهد بود.

خوانساری با اشاره به اینکه سطح آگاهی و دانش مخاطبان امروزی بالا رفته است، گفت: نسخه پیچی رسانه‌ای و نگاه از بالا به پایین به مخاطب در روایت سبب رنجش می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری عناصر داستانی در روایت افزود: شخصیت سازی در روایت عنصر بسیار مهم در جلب رضایت مخاطب است که باید در روایتگری به آن توجه شود.

این مدرس رسانه با اشاره به اهمیت تصویرسازی و استفاده تصاویر جذاب در روایت بیان کرد: انتخاب عکس شاخص، تیتر و لید جذاب سه عنصر مهم در ارتباط گیری مخاطب با روایت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خوانساری با تاکید بر لزوم صداقت محوری و ارائه اطلاعات درست در روایتگری اضافه کرد: اغراق در توصیف، تحریف داستان و دروغ پردازی در روایت اعتبار رسانه را خدشه دار می‌کند و باید از آن پرهیز کرد.

کد خبر 6252432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha