۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۶

حسینی خبر داد؛

سامانه رسیدگی اینترنتی به جریمه‌های رانندگی راه‌اندازی می‌شود

سامانه رسیدگی اینترنتی به جریمه‌های رانندگی راه‌اندازی می‌شود

رئیس پلیس فراجا، از راه‌اندازی سامانه رسیدگی اینترنتی به جریمه‌های رانندگی تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا ضمن اشاره به افزایش نرخ جرایم رانندگی و تأثیر آن در کاهش تصادفات، به موضوعات مهمی از جمله تردد موتورسیکلت‌سواران، کیفیت ایمنی خودروهای داخلی و احتمال خطا در جریمه‌های ثبت‌شده توسط دوربین‌های ترافیکی پرداخت.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش نرخ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: نرخ جریمه‌های رانندگی حدود ۶ سال هیچ تغییری نکرده بود و امسال تقریباً سه برابر افزایش یافت. آمارها نشان می‌دهد این افزایش تأثیر مثبتی داشته است.

سردار حسینی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریورماه، شاهد کاهش ۸ درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی بوده‌ایم که می‌توان گفت ۵۰ درصد این کاهش به افزایش نرخ جرایم رانندگی مرتبط است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به وضعیت تردد موتورسیکلت‌سواران گفت: موتورسیکلت‌سواران آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیکی هستند و متأسفانه بخش قابل‌توجهی از مصدومین و جان‌باختگان تصادفات رانندگی در کشور به این گروه اختصاص دارد. ما می‌دانیم که بسیاری از این افراد برای امرار معاش از این وسیله استفاده می‌کنند و قصد محدود کردن آن‌ها را نداریم، اما انتظار داریم حداقل‌ها رعایت شود؛ یعنی از کلاه ایمنی استفاده کنند و از رفتارهای پرخطر اجتناب کنند.

وی تأکید کرد: ایجاد نظم و انضباط ترافیکی تنها با اقدامات پلیسی امکان‌پذیر نیست. در کشورهای توسعه‌یافته، همه بخش‌ها وظایف خود را به‌درستی انجام می‌دهند که نتیجه آن نظم ترافیکی است. پلیس در کشور ما به نوعی تاوان ناکارآمدی دیگر بخش‌ها را می‌دهد.

سردار حسینی در ادامه به کیفیت خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: پلیس همواره بر این موضوع تأکید داشته که کیفیت ایمنی خودروهای داخلی قابل قبول نیست و استحکام بدنه آن‌ها در حدی نیست که بتواند از جان سرنشینان به‌درستی محافظت کند. در سطح جهانی خطای انسانی پذیرفته شده است، اما باید در طراحی و ساخت جاده‌ها و خودروها دقت بیشتری شود تا آسیب‌ها به حداقل برسد.»

وی همچنین به احتمال خطا در جریمه‌های ثبت‌شده توسط دوربین‌های ترافیکی پرداخت و گفت: بخش زیادی از اشتباهات مربوط به خطا در خوانش پلاک وسایل نقلیه است، که با به‌روزرسانی سامانه‌ها، این خطاها به حداقل خواهد رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان افزود: رسیدگی اینترنتی به جریمه‌ها را تا پایان سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی خواهیم کرد تا نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

سردار حسینی از همه هموطنان خواست تا با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات و جان‌باختگان کمک کنند.

کد خبر 6252477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha