۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹

بازدید سردار نقدی از پروژه‌های آزادراه شهید سلیمانی و پل B1

بازدید سردار نقدی از پروژه‌های آزادراه شهید سلیمانی و پل B1

کرج- سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی فرمانده سپاه و استاندار البرز از پروژه های آزادراه شهید سلیمانی و پل B1 بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز و سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) این استان صبح پنج شنبه از پروژه آزادراه شهید سلیمانی و اتصال این پروژه به آزادراه کرج - قزوین بازدید کردند.

با پیگیری‌های ملی و همراهی مجموعه مسئولان مربوطه و با تغییرات مدیریتی در پروژه آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی) طی یک سال و نیم گذشته پیشرفت آن از ۳۲ درصد به ٧۵ درصد رسیده است و طبق گفته مدیر پروژه در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

تکمیل این آزادراه به عنوان مکمل ادامه آزادراه شهید همت در البرز بیش از ۴۰ درصد بار ترافیک ورودی شهر کرج را کاهش می‌دهد. بخش نخست و میانی این آزادراه به‌طول ۷‌.۶ کیلومتر با نام بزرگراه شهید سلیمانی در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید افتتاح شد.

مسئولان مذکور در ادامه از پروژه پل B1 نیز بازدید کردند. این پل به طول یک هزار و ۵۰ متر از هشت دهانه تشکیل شده که طول بلندترین دهانه آن ۱۷۶ متر و دارای ستونی به ارتفاع ۱۳۶ متر است.

پل B1 بزرگترین پل خاورمیانه به شمار می‌رود که با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا بوده و سازه‌ها و پیچیدگی مهندسی این پل در کشور بی نظیر است. ️این پل تا به امروز جزو پیچیده‌ترین پل‌های موجود در جهان قرار دارد.

کد خبر 6252480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha