۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸

استاندار همدان:

شفافیت در سیستم مالیاتی باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود

شفافیت در سیستم مالیاتی باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود

همدان ـ استاندار همدان گفت: شفافیت در سیستم مالیاتی باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری‌شمسی پیش از ظهر روز پنجشنبه، در نشست با مدیرکل و معاونین امورمالیاتی استان، اظهار کرد: ایجاد یک فضای شفاف و پاسخگو در اجرای سیاست‌های مالیاتی می‌تواند باعث ارتقا اعتماد عمومی به نظام مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی گردد.

استاندار همدان افزود: شفافیت در سیستم مالیاتی اساسی‌ترین عامل برای افزایش اعتماد عمومی به نظام مالیاتی است و اطلاع‌رسانی به مردم درباره نحوه هزینه‌کرد مالیات‌ها و تأکید بر شفافیت می‌تواند منجر به کاهش فرار مالیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری اقشار مختلف جامعه، از جمله صنوف و شاغلین در حوزه‌های مختلف، در پرداخت مالیات به‌موقع و دقیق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ملانوری‌شمسی تاکید کرد: تحقق هم‌افزایی و همکاری بین اقشار مختلف در اجرای قوانین مالیاتی و افزایش آگاهی عمومی درباره نقش و اهمیت مالیات، در کاهش فرار مالیاتی مؤثر است.

وی افزود: رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارها برای ترویج آگاهی عمومی در زمینه‌های مختلف از جمله پرداخت مالیات و نقش اقتصادی آن، هستند.

استاندار همدان در ادامه گفت: ترویج مفاهیمی همچون عدالت مالیاتی و ارتقا فرهنگ پرداخت مالیات می‌تواند به‌طور مؤثری در کاهش فرار مالیاتی و تقویت اعتماد عمومی به نظام مالیاتی کمک کند.

کد خبر 6252488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha