۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۸

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی:

تمام شهربازی های آذربایجان غربی گواهی استاندارد دریافت کرده اند

تمام شهربازی های آذربایجان غربی گواهی استاندارد دریافت کرده اند

ارومیه- مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تمام شهربازی های استان استاندارد بوده ‌گواهی های لازم را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید موسی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته استاندارد، اظهار کرد: هم اکنون تمامی شهربازی‌های استان گواهی استاندارد اخذ کرده‌اند و به صورت مرتب استاندارد شهربازی‌های استان رصد می‌شود.

وی در خصوص استاندارد زمین‌های بازی در استان گفت: گواهی استاندارد شهربازی‌ها با زمین بازی متفاوت است و به زودی زمین‌های بازی در استان نیز گواهی استاندارد می‌گیرند.

موسی پور با اشاره به مشکلات شهریثبازی چی چست در ارومیه و شهربازی موج‌های آبی ارومیه نیز گفت: مشکلات موج‌های آبی در کمتر از یک روز برطرف شد و وسایل شهربازی چی چست از نظر استاندارد و بررسی استانداردها طی نشست‌هایی با مسئولان بررسی شده و استاندارد در کنار مجموعه شهرداری درصدد این است که در صورت تکمیل تجهیزات این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی در ادامه با گلایه از عدم استاندارد بیشتر آسانسورهای نصب شده اظهار کرد: طی بازرسی‌های انجام شده مشخص شد که اغلب آسانسورها در استان دارای گواهی استاندارد نیستند و به همین منظور استاندارد ادواری اجباری شده است.

موسی پور افزود: مشکل عدم استاندارد آسانسورها در استان بعد از درآوردن به قطعه از سوی شرکت‌های نصب کننده بیشتر بوجود می‌آید که در این زمینه بر اساس توافق مقرر شده است مالک و سازنده آسانسور قرارداد رسمی بین خود داشته باشند.

وی با هشدار به شرکت‌های نصب کننده آسانسور در استان که با جان و امنیت مردم بازی می‌کنند، افزود: استاندارد ادواری برای جلوگیری از این موارد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۰۴ مورد پروانه استاندارد اجباری در استان صادر شده است، اظهار کرد: بسیاری از آسانسورهایی که در استان نصب شده و فاقد استاندارد هستند، تاکنون مراجعه‌ای به این مجموعه برای اخذ گواهی نداشتند در صورتیکه مراجعه کنند در سریع‌ترین زمان بررسی کرده و به آنان پاسخ می‌دهیم.

موسی پور با اشاره به ایجاد گمرک تخصصی کالا در استان افزود: در بخش گمرک و صادرات و واردات نیز هم اکنون پرونده‌ها به سرعت بررسی می‌شود به گونه‌ای که در بخش واردات مدت رسیدگی به پرونده‌ها از ۱۱ روز به ۲ روز و در بحث صادرات نیز در همان روز در مدت زمانی سه تا چهار ساعت بررسی می‌شود.

کد خبر 6252507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha