۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷

رییس کل دادگستری کردستان:

مجموعه‌های نظارتی کردستان باید بر قوانین اشرافیت کامل داشته باشند

مجموعه‌های نظارتی کردستان باید بر قوانین اشرافیت کامل داشته باشند

سنندج-رییس کل دادگستری کردستان گفت: مجموعه‌های نظارتی نظام از جمله دستگاه قضا و بازرسی باید بر امورات و قوانین و مقررات اشرافیت کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی صبح پنج شنبه در آئین رونمایی از مجموعه کتاب‌های ظرفیت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای مرتبط در کردستان که در سازمان بازرسی کردستان برگزار شد، با اشاره به تذکراتی که در خدمت باید مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی نخستین مولفه‌ای که مورد تاکید قرار گرفته «اخلاص» است و در دستگاه قضا که نقش نظارتی دارند این مهم یک موضوع کلیدی محسوب می‌شود.

وی افزود: خدمت ما در دستگاه قضا که وظیفه بازرسی و نظارتی را در برمی‌گیرد، «نظارت بر حسن جریان امور و برخورد درست» است و هر چقدر عیار این ویژگی بالاتر باشد اثرگذاری و اثربخشی کارها بهتر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری کردستان عنوان کرد: زمانیکه عیار خلوص در کار بالا باشد قطعاً ماندگاری و اثرگذاری و پایداری عمل را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه رضایت خود شخص از کار و نمایش خلوص در کار، عیار خلوص را پایین می‌آورد چرا که شخص با تصور اینکه کار خود را بخوبی انجام داده تلاشی برای بهتر شدن ندارد، افزود: زمانیکه انسان به مرحله‌ای برسد که از هیچ کاری که انجام می‌دهد راضی نباشد و با روحیه شهدا قدم بردارد و همیشه خود را بدهکار بداند می‌توان گفت که در کار خود به درجه خلوص رسیده است.

وی تصریح کرد: انسان زمانیکه بخواهد دنبال سود و زیان باشد اخلاص ندارد و هر چقدر درجات قرب الی الله بالاتر باشد درجه خلوص نیز بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت چهاردهم بیان کرد: همه ما باید کمک حال و همراه دولت باشیم.

رئیس کل دادگستری کردستان بر مردم داری، مطالبه‌گری از دستگاه‌ها تاکید کرد و خواستار نظارت درست بر دستگاه‌ها شد.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: باید مجموعه‌های نظارتی نظام از جمله دستگاه قضا و بازرسی بر امورات و قوانین و مقررات اشرافیت کامل داشته باشند.

وی پیگیری هشدارها، عملیاتی شدن آنها و توجه به اثربخشی فعالیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود تا کارها جامع و کامل جلو برود.

وی ورود به مشکلات استان و احصای آنها، توجه به فرار مالیاتی، تصرفات اراضی و تغییر کاربری غیرمجاز و توجه به معادن، قانون جدید الزام به ثبت معاملات، تسهیلات بانکی و حقوق عامه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نقش سازمان بازرسی در پیشگیری از وقوع جرم و ورود پرونده به دادگستری اثرگذار است و نباید موازی کاری شکل گیرد بلکه باید همپوشانی داشته باشد.

کد خبر 6252572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha