۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۴

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی برای درگذشت مصطفی اسداللهی

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی برای درگذشت مصطفی اسداللهی

در پی درگذشت مصطفی اسداللهی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، پیام تسلیتی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره‌کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ، متن پیام محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران برای درگذشت مصطفی اسداللهی به شرح زیر است:

«هوالباقی

با کمال تاسف و تاثر، خبر درگذشت هنرمند شایسته عرصه‌های طراحی گرافیک و نقاشی، استاد مصطفی اسداللهی را دریافت کردم. این ضایعه غم‌بار، بار دیگر جامعه هنرهای تجسمی کشورمان را در فقدان یکی از چهره‌های صاحب‌نام خود به سوگ نشاند.

زنده‌یاد اسداللهی ازجمله پیشگامان هنر طراحی گرافیک در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که با همراهی استادان مطرحی چون زنده‌یاد مرتضی ممیز و مسعود سپهر، مسیر تازه‌ای را پیموده و تجارب خلاقانه‌ای را رقم زدند و به این ترتیب، بخش مهمی از حافظه تصویری هنر طراحی گرافیک در دوره معاصر را قوام بخشیدند.

این هنرمند فقید، در طول سال‌ها زیست هنرمندانه خود، علاوه بر آموزش و پرورش نسل‌های گوناگون طراحان گرافیک، پوسترها، نشان‌ها و نشان‌نوشته‌های ماندگاری را طراحی و اجرا نمود که بسیاری از آنها دارای ایده‌ و فرم‌های بدیعی بودند و میراثی ارزنده و آموزنده برای نسل‌های آینده به شمار می‌آیند.

زنده‌یاد اسداللهی همچنین در مقطعی به عنوان طراح با موزه هنرهای معاصر تهران همکاری داشت و با آثار قابل توجه خود، بخشی از تاریخ طراحی مهم‌ترین موزه هنری غرب آسیا را شکل داد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی اسداللهی و جامعه هنرهای تجسمی کشور به‌ویژه هنرمندان محترم عرصه طراحی گرافیک، از پیشگاه خداوند مهربان برای این هنرمند درگذشته، رحمت و آمرزش و برای تمامی سوگواران، اجر و بردباری مسئلت می‌نمایم.»

کد خبر 6252880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha