۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۸

نودهی خبر داد؛

چاپ و تحویل بیش از ۲ میلیون جلد گذرنامه در اربعین

چاپ و تحویل بیش از ۲ میلیون جلد گذرنامه در اربعین

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: در بازه زمانی کمتر از یک ماه در ایام اربعین نزدیک ۲میلیون و ۳۰۰ هزار جلد گذرنامه را چاپ و تحویل دادیم.

به گزارش خبرگزاری مهر سرهنگ امید نودهی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در دیدار با معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه مطابق با شعار سال جاری، در اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از مسائلی که به چرخه اقتصاد کمک می‌کند تا اقتصادی پویا و مولد را در جامعه به دنبال داشته باشیم، صنعت گردشگری است.

وی خطاب به مسئولان حوزه گردشگری گفت: شما به عنوان سکاندار حوزه گردشگری که رشد سایر بخش‌های وابسته اقتصادی را نیز سبب خواهید شد، برنامه‌هایی دارید. ما نیز نهایت همکاری را در این زمینه خواهیم داشت.‌

وی با اشاره به اینکه یکی از تدابیر مهم فراجا یاری رساندن به صنعت گردشگری است، افزود: پلیس مهاجرت نیز یکی از بخش‌هایی است که در این زمینه ارتباطی مستقیم دارد. ما سالیانه میزبان گردشگران ورودی به کشور هستیم. آنها در قالب گردشگر، زیارت، سلامت، درمان، تجارت و غیره به کشورمان می‌آیند. اگر تجربه و تخصص کافی در ایفای مسئولیت‌های همکاران این بخش وجود داشته باشد بخش مسئولیت شما نیز تسهیل می‌شود.

نودهی ادامه داد: قطعاً یکی از افرادی که در بدو ورود گردشگر خارجی او را رؤیت می‌کند، افسر کنترل گذرنامه در مبادی ورودی چه در فرودگاه، مرزهای زمینی و ریلی است. گستره فعالیت همکاران ما به اندازه مرزهای گسترده میهن عزیزمان است. این موضوع موید اهمیت این است که بتوانند خدمات گسترده‌ای را به افرادی بدهند که کشورمان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه اظهار کرد: در کنار انواع و اقسام گردشگری، یکی از آنها گردشگری زیارتی و زائرینی هستند که در پی آن سالیانه چندین میلیون نفر به کشور عزیزمان می‌آیند. از این رو شناخت مسافر و گردشگری که با آن برخورد می‌کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قطعاً نحوه برخورد با یک گردشگر روس، با زائر عراقی و زائر کویتی کاملاً متفاوت است. چه از نظر مطالبه و بازخورد و برخوردی که باید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در اقدامات و برنامه‌های آینده سعی کرده‌ایم در فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح دانش مأموریتی همکاران برنامه‌ریزی و اقدام اجرایی لازم داشته باشیم.

نودهی افزود: شعار هفته فراجا که به نوعی تحویل سال انتظامی ما است و آن را گرامی می‌داریم و عهد می‌بندیم با رهبر گرانقدر و مردم عزیزمان که بتوانیم توفیق خدمت داشته باشیم، پلیس هوشمند، شهروند موفق است. در این عنوان اول پلیس به سراغ خودش آمده تا اقدامات بر پایه هوشمندی پایه‌گذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در اربعین از اقدامات فناورانه و هوشمندی، از موضوعات الکترونیکی و درخواست‌های غیرحضوری استفاده کردیم و توانستیم در بازه زمانی کمتر از یک ماه در ایام اربعین نزدیک ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار جلد گذرنامه را چاپ و تحویل دهیم. راهبرد و تدبیر فرمانده کل موضوع خانه به خانه در گذرنامه بود که ۸۷ درصد محقق شد. مردم عزیزمان خدمات موردنظر را در خانه‌هایشان ثبت کردند و آن را در منزل خودشان دریافت کردند.

وی افزود: این دستاورد نشان می‌دهد رده‌های آگاهی، فناوری، مطالعات، الکترونیک، بخش‌های پشتیبان آمده‌اند پای کار که بتوانند رضایتمندی را در بین هموطنان ایجاد کنند.

نودهی یادآور شد: همچنین این اقدام رضایتمندی مقام معظم رهبری را نیز در پی داشته است که فرمودند: ما از نیروی انتظامی خودمان تشکر می‌کنیم. واژه خودمان برای ما بسیار باارزش بود. چرا که وقتی می‌خواهیم الفت و نزدیکی با موضوعی برقرار کنیم می‌گوئیم خانه خودمان، فرزند خودمان و...

وی همچنین در تشریح خدمت‌رسانی به زائرین اربعین یادآور شد: در صدور گذرنامه‌های مرزی نیز کمترین ایستایی در حدود ۳ الی ۴ ثانیه داشته‌ایم تا زائرین بازرسی و از مرزها عبور داده شوند. حتی زائرین را در کشور عراق نیز تنها نگذاشتیم و در ۴ شهر سامرا، نجف، کاظمین و کربلا، کارشناس‌های پلیس حضور پیدا کردند و تمامی خدمات گذرنامه‌ای و سایر موضوعات مردم عزیز و زائرین مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در پایان تاکید کرد: اکنون پلیس در راستای هوشمندسازی گام برداشته و در این زمینه شتاب و پیشرفت خوبی حاصل شده است. همچنین تلاش کرده‌ایم تا طی جلسات با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حمل‌ونقل و هواپیمایی برای کسب نتیجه افزایش ورود گردشگر، رضایتمندی آنها و در نهایت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری به سهم خود تلاش کنیم.

کد خبر 6252899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha